Waarom geen witte poedel

Ergens over discussieren? Dat kan hier !
Lieke
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-09-2007 20:52

Bericht door Lieke » 09-11-2007 22:58

Ik ben opgegroeid met zwarte koningspoedels. Tot aan mijn 24e. Van huis uit wilde ik dus geen witte.

Coen heeft met in zijn vorige relatie een middenslag abricoos gehad. Hankey en hij was overigens wel nederlands kampioen geweest. Ik vond Abricoos poedels altijd verwijfde poedels. Ondanks dat ik het nestje wat Anneke aangaf, wel eventjes deed verlangen naar een Abricoos. Maar dat komt ook door Sietje met haar poedels.

Maar goed, waarom geen witte................ Mijn droom kwam uit een man, die mij lief heeft en die ook van poedels houdt.......waar vind je dat?

Ik had een Shi-tzu en die heb ik door omstandigheden een ander thuis gezocht. Ik miste een maatje en Coen wilde nog geen hond. Tot dat we wisten dan er een Harlekeijn nest op komst kwam........... wij blij en ingeschreven. Totdat we Caine tegenkwamen.... een witte poedelpup.

Ik was helemaal verliefd op hem. Maar we wilden helemaal geen witte. maar ook geen zwarte of een Abricoos. Geen poedelkleur uit het verleden, maar iets van ons samen. De harlekeijn was gewoon te duur, daar heb je 2 poedels voor. En we zijn helemaal gek op Caine.

We zoeken nu nog een toy voor onze dochter, zwart, harlekeijn of abricoos, lief etc etc, maar niet te duur. Ze is nog maar 12 en moet wel haar hondje worden en als ze groot is met haar mee verhuizen etc.

Maar goed, ik ben nu gek op wit en een abricoos komt er zeker, of misschien wel een bruine, vind ik ook mooi, maar eerst Caine.

Groetjes Lieke
en een poot van Caine


[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVFHHui][img]http://www.postimage.org/aVFHHui.jpg[/img][/url]
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 09-03-2008 11:03

die traanstrepen komen vooral voor bij dwergpoedeltjes heeft DA ons
gezegd. We hebbben hier een asiel dwergpoedeltje met traanstrepen
Alle dagen afkuisen en eventjes de haartjes met fijne kam opkammen en kort houden. Men raadde ons aan een beetje vet (die de ogen niet kunnen irriteren) over die streep te wrijven zodat de traantjes er netjes aflopen en minder sporen nalaten
Nu zie je nog een kort streepje vlak bij het oog.
Dat zou aan verstopte traanzakjes liggen volgens DA
En er valt daar niks aan te doen....
En idd onze witte koningspoedel heeft dat niet
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 09-03-2008 14:49

O o wat heb ik een schik.
Jullie beschrijven alle kleuren zo mooi. En ja er lopen er hier 4 nog steeds maar de uitgroei naar 5 bestaat er ook al.

Mensen die je zien lopen met een bruine en een abricoos, roepen ook hier wat een mooie combinatie.

Maar dan komen er nog 2 aangestoven, oeps die reus goliath de zwarte, ja in en in zwart nog steeds en oo vol met pubertijd gedrag. Of zal dat zijn gewone aard gaan worden? weet jij het. Ik vraag me vele keren af, heb ik nu een hond of een mens gekocht. Altijd maar weer op die 2 poten lopen, altijd de clown de wilde uithangen. maar oo zo lief en omstuimig. Deze robedous weeg maar 23 kg.

De bruine van dezelfde leeftijd, is een ramp, wat eten betreft en groeien ook nog eens. alles is eraan gedaan, tot de dag van vandaag een anorexiapatient. althans zo beschrijf ik het. Ze weeg maar 19 kg, en kom geen ons aan. Zit weer tegen de loopheid en ja als die voorbij is ga ze echt onder het mes. Klaar hopen we met deze toestanden.

De grote abricoos is nu helemaal op d'r pootjes terecht gekomen. een schat van een beest, maar wetend dat je ze niet zelf hebt opgevoed. dus ook altijd haar angstige streken zal blijven houden. Zij weegt nu 25,5 kg.
Onlangs 2 pleegkindjes gehad, en het ging prima met haar. Heel rustig en lief voor de kinderen. wat we een halfjaar geleden nooit hebben kunnen denken.

Dan onze laatste abricoos, die meer op het oranje aan gaat. Zo mooi zo rebels, en oo wat een streken. 4 Maanden oud nu en laat de kaas niet van haar brood eten. vrijdag is ze voor het eerst getrimd. En weeg 14 kg.

Een ding kan ik jullie verklappen. Bij een abricoos zie je nooit grijze haren, rood , wit of i.d. Ze blijven tot de laatste dag mooi abricoos, wat je inderdaad bij bruin, zwart of wit niet kan zeggen.

Ik zou dolgraag nog een grijze in de toekomst willen hebben.
Plaats reactie