Vraagje over TRAPLOPEN ??

Fotos en verhalen van puppies, hier kan je al je avonturen en fotos kwijt over je pup !
Plaats reactie
Debora
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-04-2008 14:05

Vraagje over TRAPLOPEN ??

Bericht door Debora » 16-05-2008 14:58

Hai hai Allemaal :wink: ,

Onze Lizzy is op dit moment 15 weken en 3 dagen om precies te zijn 8)
Wanneer mag je een pup leren traplopen?
Is dit verschillend voor grote of kleinere honden?
Lizzy is een koningspoedel..

Ik hoor hier graag het een en ander over, alvast bedankt !

Gr Debora
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt...
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 16-05-2008 19:20

Voor het jaar zou ik er niet mee beginnen. Grote honden groeien vaak zelfs nog wel langer door. Leer ze rustig de trap te lopen, dan is het het minst belastend :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Debora
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-04-2008 14:05

Bericht door Debora » 16-05-2008 19:26

MMMmmmm :roll:

Lizzy sjeest zelf de trap al op en af....hou al zoveel mogelijk de kamerdeur dicht....
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt...
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 16-05-2008 20:23

Traphekje? Het is echt erg slecht voor de gewrichten als ze nu al de trap op en af sjeest....
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Debora
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-04-2008 14:05

Bericht door Debora » 16-05-2008 20:49

Tsja, miss wel beter! En ik had net het hekje (eindelijk) verwijderd voor de kinderen :lol:
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt...
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Bericht door Sietje » 16-05-2008 21:27

Jong geleerd is oud gedaan. Als jij wilt dat hij later, als hij volgroeid is, wel trappen KAN lopen, moet je het hem wel leren nu hij nog jong is. Dus heel erg met mate hem er vertrouwd mee maken. Ik heb het mijn huidige poedels expres niet geleerd, want ik wil ze gewoon niet boven hebben. Maar als ik nu mijn poedels van zo'n 30 kilo mee naar boven wil nemen om te baden, dan heb ik echt een probleem, want traplopen kunnen en durven ze nu gewoon echt niet! Dus, nu al bedenken wat je in de toekomst van je hond verwacht! Sukses!
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

traplopen

Bericht door davy » 17-05-2008 15:47

wij droegen onze pup de trappen op en af

Zo rond de 5/6 mnd was hij ons dikwijls te vlug af en liep de trap op . Mss is trap oplopen minder belastend. Dat is meer een kruippartij, als je hen bezig ziet. Ze gebruiken afwisselend de vier pootjes.
Naar beneden steunen ze op zeker ogenblik op beide bovenbenen en dat lijkt mij wel belastend voor de schouders.
De trap was boven afgesloten door kinderhekken, aan de slaapverdieping staat er ook een.l

Dus naar beneden zijn we hem blijven dragen tot 8/9 mnd. Hij was dan al behoorlijk zwaar.

Onze jongens slapen boven, maar we bewonen wel een 'bel étage'
t.t.z. dat de leefruimte boven is.
Dus dat was vele keren per dag naar beneden dragen.
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: traplopen

Bericht door Anneke » 22-05-2008 17:33

Wij hebben ook traphekjes. Want als ze de kans krijgen zouden ze dan de gehele dag boven op bed gaan leggen.

Als ze zo jong zijn moet je ze gewoon eenmaal per weer rustig de trap op laten lopen, even in de badkamer laten kijken en heel consequent nee zeggen als ze je slaapkamer in willen gaan.

Dit voorkom voor later de angst om het niet meer te durven.
Lieke
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-09-2007 20:52

Bericht door Lieke » 22-05-2008 22:43

Caine kan wel traplopen, maar doet het bij ons niet!! Gelukkig :lol: ...

Wij hebben een open trap en dat vindt hij niet leuk. Als hij een trap op moet, dan moeten wij hem wel stimuleren. Hij kan het wel maar heeft niet in de gaten dat hij het bij iedere trap kan.

Over op bed gesproken.... we waren 2 x met hem in een huisje van een park en hij kwam erachter dat wij gelijkvloers sliepen. Hij was net een klein kind...sprong gewoon op bed voordat we iets konden zeggen. :shock:

Maar goed geen traphekjes voor Caine.

Lieke
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 23-05-2008 19:18

onze rakkers mogen normaal door heel het huis en 's nachts slapen ze boven in de slaapkamer of badkmer waar ze willen. Ze hebben water ter beschikking.
l
Het traphekken belet vooral de jongste naar beneden te lopen, dan hoor ik het niet, mocht hij kattekwaad uitspoken.

Overdag als ik thuis ben, volgen ze me overal en met dat goed weer zijn de tuindeuren open, zodat ze binnen en buiten kunnen
Wij hebben nooit een bench nodig gehad
Pups laten we in een soort kinderbox, de ene zijde hun slaapkussen en de andere zijde, kranten, om de ongelukjes op te vangen en een bakje water
Nu is onze jongste daar natuurlijk te groot voor en al lang zindelijk, maar voor kattekwaad is hij altijd te vinden
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Plaats reactie