lezing over de zin/onzin van vaccineren

Een leuk of minder leuk nieuwtje gehoord op hondengebied? Plaats dat hier...
Plaats reactie
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

lezing over de zin/onzin van vaccineren

Bericht door Monique » 28-11-2007 06:32

De vorige lezing van Tannetje Koning over natuurlijke voeding was een groot succes. Ik ben dan ook erg blij dat zij weer naar Exel wil komen om deze keer een lezing te verzorgen over vaccinaties bij huisdieren.

Ondanks dat er in het verleden vaak geroepen is dat het geven van vaccinaties onschuldig is, blijkt nu steeds vaker dat vaccineren toch meer problemen kan veroorzaken dan ons lief is. Moeten we dan maar stoppen met vaccineren? Het is toch ook fantastisch als ons geliefde huisdier geen akelige ziekte zoals Parvo kan krijgen? Op deze vragen en op nog veel meer zal Tannetje antwoord kunnen geven of ons in ieder geval zo kunnen informeren dat we tot een verantwoorde beslissing kunnen komen wat vaccinaties betreft.

Datum: 17 januari 2008
Aanvang: 20.00 uur
Lokatie: Exelse Molen, Oude Lochemse weg 4 7245 VJ Exel
Opgave: Door overmaking van € 8.50 (incl. 2 consumpties) op Rabobank 31 79 03 284 t.n.v. H. van Veen, Laren o.v.v.
je naam.

Hierbij ingevoegd heb ik een flyer van de lezing.

Hopelijk tot ziens op de 17e.

Vriendelijke groeten,

Hellen van Veen
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-01-2008 07:00

de lezing was pittig, maar wel erg leerzaam!!
Rode draad van het verhaal was eigenlijk dat het inenten van onze huisdieren geen flauwekul is, maar dat we wel spaarzaam inenten (door middelvan titerbepaling). Helaas werken (nog) niet veel dierenartsen hier aan mee, omdat het inenten nog steeds een grote bron van inkomsten is.
Veel gezondheidsproblemen kunnen worden teruggevoerd naar het inenten. Hierbij kun je denken aan huidproblemen, epilepsie, artritis, tumoren rondom de plek waar ingeent is, enz.
Ook de kennelhoest enting is voorbij gekomen. Flauwekul enting dus omdat er veel verschillende soorten kennelhoest zijn, en je heb de bacterie zelf die zichzelf kan vermeederen, en het virus, wat zich niet kan vermeederen en een "gastheer" nodig heeft. Veel voorbeelden gahad van mensen die de hond haddan elaten inenten tegen kennelhoest, omdat ze naar een pension moesten, maar toch met kennelhoest terug kwamen???
jammer dat d eregelgeving van pensions nog steeds zo is.
Ook jammer dat er nog steeds geen titerbepaling is voor leptospirose (weil), want di t schijnt dus echt een gemene enting te zijn
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

inenting

Bericht door davy » 30-03-2008 11:50

wel we houden ons bij de inenting.
Al wat nodig is en zeker ook de kennelhoest omdat we bij wedstrijden
zowat overal komen.
Tot hiertoe heeft dat goed geholpen.
We hebben wel ondervonden dat we de plaats van inenting best een tijdje masseren, om idd en bultje te vermijden.

We doen wat ons goed lijkt om onze rakkers te beschermen.
Mensen die hun hond naar een pensioen brengen, moeten erwel aan denken het tijdig te doen, zodat de inenting de tijd gehad heeft de hond te beschermen en ook de goede inenting.
(is er geen nieuwe?? die beter beveiligd)

Ik zie soms mensen die spijtig genoeg, een puppy die nog niet voldoende bescherming opgebouwd heeft , :?
op plaatsen laten rondlopen waar een groot aantal honden rondlopen
(Op hondentoilet in hondenschool bvb).
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 30-03-2008 18:12

Bantu is in het nest ingeent op 6 weken. Toen ze bij mij kwam heb ik haar titer laten afnemen, en had nog genoeg antilichamen in haar lijfje....dus geen enting op 12 weken. Op 4 en 6 maanden weer titer laten afnemen, en ook goed, alleen is ze 6 maanden tegen parvo ingeent omdat dit aan de lage kant was. Ze is afgelopen maand weer titer afgenomen, en toen was haar HCC aan de lage kant heeft ze dus voor het eerst de coctail gehad.
Ik zeg niet dat we niet meer moeten inenten, maar ent wel met beleid!
J ewilt niet weten wat er voor rotzooi in je hondje word gestopt. En er kunnen veel problemen voorkomen worden door met beleid in te enten. Kennelhoest enting komt er hier ook niet meer in. Als ze eens wat oplopen (en dan is het nog maar een "onschuldig" griepje) kun je nog snel genoeg inenten en drankjes e.d aanbieden. Ik heb jarenlang tegen kennelhoest ingeent, maar wel ieder jaar honden met kennelhoest gehad!! Rarara.........
Vienna heeft voor het eerst dit jaar geen inenting gehad, en Kay en Didge alleen maar weil
Plaats reactie