2e poedel introduceren

Ergens over discussieren? Dat kan hier !
Claudia
Berichten: 27
Lid geworden op: 11-07-2007 12:08

Bericht door Claudia » 04-08-2007 22:44

Gaat super goed, echt een schatje. :D

Nog wel wennen allemaal hoor, voor iedereen.
Ken is een wijze oude man die het allemaal gade slaat
en Danita is een fladderende vlinder met meer dan genoeg
energie. Erg leuk om te zien hoe verschillend en hartveroverend.

Ben er nog niet uit met foto's plaatsen dus die komen nog....
I wonder if other dogs think poodles are members of a weird religious cult. (-Rita Rudner)
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 08-08-2007 23:16

Ik heb sinds 7 weken ook een herplaatser erbij. Dit gaat ook echt geweldig, alleen met mijn kleine zwervertje niet altijd. Maar ook dat heb een rede, de koningspoedel is opgegroeid met 3 dwergen en heb waarschijnlijk altijd moeten vechten voor zijn plaats.

Maar goed een keer knokken tussen de teven mag ook wel hoor.
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 18-02-2008 13:14

wij houden ons wel strikt aan de regels van de roedel.
De oudste en eerstgekomen krijgt eerst eten, de andere volgens rangorde tweede enz.
Er blijft altijd iemand bij hen tot ze hun pot leeg hebben of er zich van af keren omdat ze genoeg hebben dan pas mag een andere de potten van anderen schoon likken :P (Je hebt altijd wel eentje die erop uit is om de pottten schoon te likken)
De oudste laten we de eerste buiten in tuin, eerste leiband aan enz...
Sedert dat we de oudste bevestigen als roedelleider, hebben we geen
problemen. Degene die net achter hem komt heeft wel eens geprobeerd om op te klimmen tot rangeerste, natuurlijk werd er gevochten. Het was vlug gedaan. Maar sedertdien letten we goed op dat de oudste steeds als eerste komt
Ze spelen en ravotten zo graag samen en met baasje, :lol: die clowns van mij
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-02-2008 07:00

[quote="davy"]wij houden ons wel strikt aan de regels van de roedel.
De oudste en eerstgekomen krijgt eerst eten, de andere volgens rangorde tweede enz.
Er blijft altijd iemand bij hen tot ze hun pot leeg hebben of er zich van af keren omdat ze genoeg hebben dan pas mag een andere de potten van anderen schoon likken :P (Je hebt altijd wel eentje die erop uit is om de pottten schoon te likken)
De oudste laten we de eerste buiten in tuin, eerste leiband aan enz...
Sedert dat we de oudste bevestigen als roedelleider, hebben we geen
problemen. Degene die net achter hem komt heeft wel eens geprobeerd om op te klimmen tot rangeerste, natuurlijk werd er gevochten. Het was vlug gedaan. Maar sedertdien letten we goed op dat de oudste steeds als eerste komt
Ze spelen en ravotten zo graag samen en met baasje, :lol: die clowns van mij[/quote]

Dit zijn niet de geschreven roedel regels hoor!!
Er is hier al veel onderzoek naar gedaan, en ook verschillende boeken over geschreven die elkaar (helaas) erg tegen spreken.
Bestudeer maar eens een roedel wolven. Ooit de alfa als eerste naar buiten zien gaan?????
Ik ben er tenminste van afgestapt.
De oudste hoeft niet per definitie ranghoogste te zijn, hoor. Dit regelt zich zelf en hebben wij vaak niet eens in de gaten!
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 20-02-2008 11:40

Kijk ik heb al heel wat verhalen gelezen van wolven en de roedelleider zou dikwijlls een vrouwtje zijn. Daar heb ik mooie verhalen over gelezen

Maar hier gaat het niet over wolven, de afstamming daar gelaten, werden
met honden gefokt , waar ze kwaliteiten probeerden te versterken, specifiek voor jacht, waak en verdediging enz...
Maar dat is een andere zaak.
Hier gaat het over mijn poedels, mijn ervaring, waarover ik sprak.
Ik duld geen ruzie in huis, daar ben ik de baas.
Wij hebben altijd de eerstkomende hond, die zo hij zich als leider profileerde gesteund. Door hem altijd als eerste de privileges van leiders te geven.
Eerst eten, eerst knuffel enz...
En we trainen ook samen met hen, de kleintjes thuis of op agility en de grotenhondenschool, wedstrijden enz..
Wij hebben ondervonden dat wij als geleider en hond een sterke
feeling hebben.
De roedelleider is eigenlijk niet de oudste bij ons, maar hij is nu wel de eerste, nu zijn oude makkertje, een dwergpoedeltje,. Hij was er erg aan gehecht en liet hem baas spelen. Ontroerend om te zien.
Nu is het zijn beurt.
Als we onze puppy hadden, leidde hij hem de tuin rond. Als ik hem vroeg de puppy terug binnen te halen, deed hij dat.
De speeltjes die in de tuin blijven rondslingeren, brengt hij binnen als ik het vraag.
Als ik hem roep, komt de hele groep aangerend en ja ik laat hem altijd als eerste buiten. Eerste eten enz. En daar is hij best fier op.
Je ziet dat opgeheven hoofdje, die opgerichte houding...
Als oudste, als leider heb ik veel hulp aan hem bij de opvoeding van de
kleintjes, die inmiddels één en twee jaar zijn..
Mijn oudste is en blijft de roedelleider, een beschermer ook en een uitstekende waker. Zijn mensen, zijn broertjes
Daar heb ik geen wetenschappelijke boeken voor nodig; Dat is mijn ervaring. Geen verhalen over zijn verre afstamming: de wolf. Hij is een poedel. Ik denk niet dat we nog veel gemeen hebben met de oermens, al zijn er nog bepaalde instincten, behoeftes.
Al leren we veel uit boeken op hondenschool, bij gedragsbegeleider en DA.
Vangen veel op, krijgen veel tips. En passen wij toe op onze poedels
[b]als [/b]het bij hun karakter en aard past...
Maar bij ons dulden wij geen onderlinge gevechten.
En we gebruiken al de trucjes die we kennen, ervaren en tips die we krijgen....En het lukt ..
Tja ieder zijn mening en ervaring.
Let op wij leren nog dagelijks bij...
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-02-2008 11:50

en toch is onze POEDEL echt een wolf in schaapskleren! Evolutie of niet
Maar ja dat is inderdaad mijn mening :D
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 20-02-2008 13:38

:D
Wel daar twijfel ik niet aan, weet je.
Doet mij denken aan een nieuwtje die in een Belgische krant verscheen, zowat één jaar geleden.
Een japanse diva kocht een witte koningspoedel, niet te duur.
(in Japan zouden poedels erg duur zijn)

Toen ze een vergadering bijwoonde over dieren, klaagde ze, dat haar poedel geen hondebrokjes lustte en eigenlijk niet blafte zoals het hoorde. Ze toonde een foto van haar poedel.
De lach van de dag: het was een schaap in leeuwetoilet getrimd.

:mrgreen:
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 20-02-2008 14:00

Zo denk ik dus ook davy.

Zoals je misschien wel gelezen heb ging hier mijn oude hond dood, toen mijn pup 6 maanden was. Ook had ik een vondelingetje die helemaal de oude hond als steun gebruikte.

Al kort erna kwam er een herplaatser 4 jaar oud erbij. In het begin ging alles heel goed, maar helaas de herplaatser werd een ramp.

Vele malen heb ik te horen gekregen dat ze afgemaakt moest worden, dit omdat ze vals zou zijn.

Nee we kregen gelijk, haar gehele hormonen huishouding was door de war. Wat dan te doen.

Ja ook vele zeiden dat dit niet meer te redden was. Maar ook daarin vond ik geen rust.

2 Dierenartsen geweest, en ja hoor alles werd eruit gehaald. En binnen 3 weken tijd, 1 week erbij geslapen veel geknuffeld extra veel aandacht aan haar geschonken. Hebben we een geweldige hond erbij.

9 Maanden een ramp geweest, maar ik heb het ervoor over gehad.
ze darteld door de weide heen, is speels en ga zelfs op een knuffel leggen zuigen als een klein pupje.

We genieten van onze kanjer, en als ik naar de wolven had moeten kijken was ze afgemaakt door haar medewolven.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-02-2008 15:17

[

We genieten van onze kanjer, en als ik naar de wolven had moeten kijken was ze afgemaakt door haar medewolven.[/quote]


met alle respect, hoor. Maar dit is wel de wet van de natuur :oops:
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 20-02-2008 16:02

nog zo een verhaaltje die ik hoorde:
een pastoor en een landbouwer liepen door de velden.
De landbouwer toonde met enige trots zijn vruchtbare velden, waar alles wat hij gezaaid had groeide en bloeide....' [i]Dat is Gods [/i]werk' zei de pastoor.
[i]Hmm ja! [/i]Verder kwamen ze bij een boomgaard, goed onderhouden met prachtige bijna rijpe vruchten:
[i]'Het wordt een goede oogst' [/i]zei de boer trots op zijn werk en het goede resultaat
' [i]Dat is Gods werk' [/i]antwoordde weer de priester
Wat verder kwamen ze aan een braak stuk veld, met onkruid overgroeid. Verrast bleef de pastoor staan: [i]'En wat is dit' [/i]'
''[i]Wel'[/i] antwoordde de boer: [i]'dat is Gods werk' [/i] :mrgreen:

Als we natuur zijn gang lieten gaan...Amaai :shock:

Bravo Anneke, jouw verhaal is hartroerend
Die hond is in een warm nest terechtgekomen...
Ja men moet soms zoeken naar een goede oplossing en kunnen zich des te meer verheugen op het goede resultaat.
Wij wensen jullie nog veel pret samen
:D
Groetjes
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Plaats reactie