Rijdende teef.

Ergens over discussieren? Dat kan hier !
Plaats reactie
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Rijdende teef.

Bericht door Anneke » 03-12-2007 17:09

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

In oktober zijn 2 teven hier loops geweest, toen begon het al. Iedere keer begonnen ze te rijden op elkaar.

Maar vanaf dit weekend begin de ene teef weer dit te vertonen en baal ik er flink van. Dit gaat tot het uiterste door, en we worden gek van het gegrom.

Ik weet dat dit dominantie is, maar wat kan ik hier het beste tegen doen. Alsmaar politieagentje spelen is voor mij geen optie.

Of zouden het allebei alpha teven zijn en eerdaags weer loops worden?
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 03-12-2007 17:34

Het zou wel kunnen dat ze vrij dicht bij elkaar liggen en elkaar nu aan het uittesten zijn. Volgens mij zitten jouw teven vrij dicht op elkaar qua leeftijd of vergis ik me?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 03-12-2007 18:05

Nee het zijn niet de puppen de ene is 5 jaar oud en de ander 4 jaar oud. Al menig keer heb die van 4 jaar de kleine in de nekvel te pakken gehad.

Ik zelf ben bang dat het allebei alpha teven zijn en de enige oplossing hieraan gaat worden is sterliseren of niet?

Een echte rangorde is er ook niet wel merk ik als we ze allemaal los laten lopen de herplaatser de overhand heb op allemaal.

Bijv als je de puppen terug roep zij er naar toe vlieg en al grommend hun op de plaats gaat zetten.
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 03-12-2007 21:29

Klinkt wel heel erg als rangorde. Dit kan binnen meer problemen geven dan buiten.
Castreren kan helpen maar kan het ook veel erger maken. Ze worden er over het algemeen feller van en de vraag is of je daar op zit te wachten?
Maar goed, dit is wat ik zo denk, moeilijk te bepalen vanachter een beeldscherm natuurlijk :wink:
Ik zou er denk ik zelf niet te veel bovenop zitten. Zo loop je ook de kans dat je een afhankelijke rang gaat creëren...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 05-12-2007 06:18

ik zou zelf heel erg uitkijken met "politieagentje" spelen. Ik heb 2 teven gehad die (vooral rond loopsheid) op elkaar reden. Als ik het gedrag zag aankomen gooide ik ze met zijn tweeen naar buiten.....zo van zoek het daar maar lekker uit. Ik heb me er nooit mee bemoeit!
Castreren is geen garantie dat het gedrag vermindert. Vooral teven kunnen erg heftig zijn. Misschien eens contact zoeken met een gedragsbegeleider die je honden eens kan observeren en tips kan geven?
Maar als ik naar de tijd kijk (oktober loops geweest), loopt de periode nog steeds. Wat is de precieze datum dat ze loops werden?
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 05-12-2007 11:18

Hmm... mijn teven toen dit altijd voor/na en tijdens de loopsheid. Maarja...ik weet niet hoe het er uit ziet bij jou.

Bij mijn honden is het dan echt geilheid, om het maar even zo te noemen dan :lol: Als er 1 teef niet loops is, tjah dan heeft die wel pech, en die vind het dan uiteraard niet prettig dat die loopse(of bijna loopse, of loops geweest) teef op haar aan het rijden is. Toch laat ik het dan lekker. Die snauwt dan wel van zich af, en zo zoeken ze het maar uit. Maar nogmaals, elke situatie is anders. Moeilijk om zo te kunnen zeggen wat het precies is.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 06-12-2007 22:51

Ik heb gisteren de fokker even gebeld en even goed overleg gehad. Daarna onze da gebeld en ja we moeten er echt aan gaan geloven. Onze herplaatser is dus helemaal van de kaart. Haar gehele hormoon huishouding is vreselijk door de war. In juni is ze loops geweest, toen in oktober alweer en nu inmiddels 11 weken later vreselijk schijnzwanger zelfs zo erg dat de melk uit haar tepels loopt. Haar vacht was helemaal hard rondom de tepels.

Nu hebben we toch maar besloten om haar te gaan helpen, want haar gedrag lijd er vreselijk onder. Want gisterenavond heb ze dus in een onbewaakt ogenblik zelfs mijn dochter te pakken gehad, en jawel in haar gezicht. Niet erg maar de schrik zit er goed in. Haar mand is haar heiligdom en o wee als je in de buurt kom.

Ik zelf ben niet gauw bang, maar dit gaat me echt tever. Dus we hebben besloten dat er echt alles uit gaat en hopend op een goede eind resultaat.

Ik zelf ziet er vreselijk tegenop, want 2 honden die ik liet sterliseren zijn nooit meer thuis gekomen. De rillingen lopen over mijn rug heen. Maandagmiddag 13.45 moeten we er zijn vreselijk is dit. Maar zelfs de fokker zegt dat het niet anders kan, dit houd geen mens vol.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 09-12-2007 07:27

[quote="Anneke"]Ik heb gisteren de fokker even gebeld en even goed overleg gehad. Daarna onze da gebeld en ja we moeten er echt aan gaan geloven. Onze herplaatser is dus helemaal van de kaart. Haar gehele hormoon huishouding is vreselijk door de war. In juni is ze loops geweest, toen in oktober alweer en nu inmiddels 11 weken later vreselijk schijnzwanger zelfs zo erg dat de melk uit haar tepels loopt. Haar vacht was helemaal hard rondom de tepels.

Nu hebben we toch maar besloten om haar te gaan helpen, want haar gedrag lijd er vreselijk onder. Want gisterenavond heb ze dus in een onbewaakt ogenblik zelfs mijn dochter te pakken gehad, en jawel in haar gezicht. Niet erg maar de schrik zit er goed in. Haar mand is haar heiligdom en o wee als je in de buurt kom.

Ik zelf ben niet gauw bang, maar dit gaat me echt tever. Dus we hebben besloten dat er echt alles uit gaat en hopend op een goede eind resultaat.

Ik zelf ziet er vreselijk tegenop, want 2 honden die ik liet sterliseren zijn nooit meer thuis gekomen. De rillingen lopen over mijn rug heen. Maandagmiddag 13.45 moeten we er zijn vreselijk is dit. Maar zelfs de fokker zegt dat het niet anders kan, dit houd geen mens vol.[/quote]

Is dit ook de hond die het hoogst in rang staat?
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 09-12-2007 22:02

Ja en nee tegelijk.
Er zijn er 2 contineu bezig maar zij is gemeen en bijt de kleine vreselijk. Soms kom ze met de kleine in de bek aangesleept en afgelopen week is ze dus tever gegaan. Heb mijn dochter te pakken genomen en dat was de druppel. Mijn dochter is 17,5 jaar en weet ook van wanten af. Dit had niets met rangorde te maken, maar een afreageren. Ik weet waar ik over praat, heb namelijk via mijn beroep met vele gedrags problemen te maken enz.

We gaan dit proberen, en als alles achter de rug is gaan we weer naar training. Want eigenlijk is ze een echte schat, maar heb teveel mee gemaakt in haar leventje. Ze is mijn herplaatser en ik weet als ik ermee ophoud dat de laatste weg gekozen gaat worden. En dat wil ik gewoon niet. Ze heb dit niet verdient, ze gaat vanaf morgen ook even aan de kalmering even alles rustig laten worden. Mijn da en fokker staan achter me gelukkig, en samen hebben ze dit nu besloten.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 11-12-2007 21:04

Bedankt voor jullie reacties.

Blondie is inmiddels geholpen, het was echt hoog tijd.
Ze was echt schijnzwanger en tegen baarmoeder onsteking aan. Dus had ik het nu niet gedaan, dan had het waarschijnlijk wel een deze dagen moeten gebeuren.
Plaats reactie