Help, HONDENBELASTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ergens over discussieren? Dat kan hier !
Plaats reactie
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Help, HONDENBELASTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door Sietje » 01-09-2007 20:22

Beste Poedelvrienden en -vriendinnen!
Zoals jullie misschien al een keer gelezen hebben heeft onlangs Poedel nr. 3 zijn intrede in mijn leven en mijn kleine huisje gedaan! Geweldig! Als het aan mij lag nam ik alle in de steek gelaten, aan de kant gezette, in een asiel gedumpte Poedels onder mijn hoede, maar helaas, er zijn grenzen! Eén van die grenzen betreft de HONDENBELASTING! Voor hond nr 1 betaal ik 67 euro, voor elke hond die erbij komt 138 euro ongeacht hoeveel het er zijn! Er bestaat ook een kenneltarief, maar dan moet je een bij de Raad van Beheer geregistreerde kennelhouder zijn. Ik dacht er al over om dan maar voor 200 euro een kennelnaam bij de Raad aan te vragen, maar heb geen idee of dat zo maar kan, ook als je geen (directe) fokplannen hebt. Ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoe het in andere gemeentes geregeld is wat betreft de hondenbelasting.
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 01-09-2007 20:59

Volgens mij kun je gewoon een kennelnaam aanvragen.
Hier betaal ik 45 euro per hond, ongeacht het aantal honden.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 01-09-2007 22:26

Kennelnaam aanvragen kan geloof ik wel, dat doen wel meer mensen. Je kan ook zeggen dat in ieder geval de hoofdreden is :)
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Bericht door Sietje » 01-09-2007 22:29

[quote="Lysette"]Volgens mij kun je gewoon een kennelnaam aanvragen.
Hier betaal ik 45 euro per hond, ongeacht het aantal honden.[/quote]

Nou, dan ga ik maar verhuizen naar jouw woonplaats,haha, dat scheelt nogal, zeg! Wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld!
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 01-09-2007 23:38

Hier in mijn woonplaats betalen we helemaal geen hondenbelasting.
Vele mensen waren erop tegen en alle mensen met honden zijn toen naar een BMW vergadering gestapt. Dit omdat er veel meer katten loslopen en deze veel meer aanrichten dan de honden aan de riem.

Nu al jaren verder betalen we nog steeds geen hondenbelasting.

Maar een kennelnaam kan je zo aanvragen, mocht je problemen hebben met inschrijving voor de kamer van koophandel als ze daar om vragen geef een gil kan ik waarschijnlijk zo voor je regelen.

En nog een tip: zeg gewoon dat 1 hond een vakantie hond is waar jij tijdelijk voor oppas. Ze kunnen dit nooit of te nimmer nagaan. Of hebben jullie penningen?
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 02-09-2007 07:43

kennelnaam kun je gewoon aanvragen. Heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, terwijl ik toen nog helemaal geen fokplannen had. Ik heb dit puur alleen gedaan om de reden die jij nu aanhaalt.
Hier in Deventer betaal je je ook scheel aan de hondenbelasting (volgens mij iets van € 67,= p/hond). Toen had ik ook 4 honden en betaalde ik voor de eerste 2 het volle pond, en volgens mij voor de daarop volgende honden € 2,50. Maar dit kan volgens mij per gemeente ook nog verschillen. Dus ik zou ook even navraag doen bij je gemeente :)
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Bericht door Sietje » 03-09-2007 22:40

[quote="Monique"]kennelnaam kun je gewoon aanvragen. Heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, terwijl ik toen nog helemaal geen fokplannen had. Ik heb dit puur alleen gedaan om de reden die jij nu aanhaalt.
Hier in Deventer betaal je je ook scheel aan de hondenbelasting (volgens mij iets van € 67,= p/hond). Toen had ik ook 4 honden en betaalde ik voor de eerste 2 het volle pond, en volgens mij voor de daarop volgende honden € 2,50. Maar dit kan volgens mij per gemeente ook nog verschillen. Dus ik zou ook even navraag doen bij je gemeente :)[/quote]
Hoi,
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en tips! We gaan ermee aan de slag!
Plaats reactie