Hoe plaats ik een foto? (uitleg)

Plaats hier mooie, leuke, grappige fotos van je gekke poedel(s)!
Plaats reactie
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Hoe plaats ik een foto? (uitleg)

Bericht door Jippie » 06-06-2007 18:27

Zo een hopelijk duidelijke stap voor stap, "hoe-plaats-ik-een-foto""
Voor de echte beginners ! :wink:


[color=indigo]Je zet de foto eerst op internet, bijv. op je website.

Maar zoiets als www.photobucket.com is ook ideaal ! Eerst moet je je daar registreren, dat is harstikke simpel dus dat wijzigt zich wel vanzelf.
(klik daar dan op de grote rode Sign up now! knop)

- Dan ga je de foto's daar uploaden.(Klik op bladeren, kies foto uit, dan klik je op openen, en dan op submit)
- Bij photobucket staan de codes er al kant en klaar bij, je hebt dan de code nodig waar IMG voor staat.
- Je klikt op het vakje, en kopieert de tekst kijk nu verder vanaf *sterretje 5 hier beneden


Wil je een foto plaatsen die ergens anders staat op internet dan doe je het zo :

* Klik met je rechtermuisknop op de foto
* Klik dan op eigenschappen
* Kopieer de tekst(url) die bij Adres(URL) staat.
* Ga naar het forum open een nieuw topic.
* Plak de teskt daar.
* En daar staat de Url van het plaatje !
* Zet nu voor de url [img] en na de url [/img]
* Dus bijv. [img]http://www.foto.nl/foto.jpg [/img] , wel alles zonder spaties natuurlijk.
* Wat ook kan ; is de url die al in het bericht veld staat even selecteren, dan klik je boven het berichtveld op het vakje Img.
Dan doet hij het automatisch al voor je !

Voordat je het bericht plaatst klik je op voorbeeld om te kijken of het gelukt is, is dat zo dan plaats je het bericht inclusief foto! (klik op OK)
Wil het niet lukken, kan je het altijd vragen...maar het beste is toch om gewoon zelf van alles te proberen en te prutsen

SUCCES. [/color]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 17-06-2007 05:06

en ...... heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel oefenen
Bij mij heeft het ook een poosje geduurd voor ik hem doorhad. Maar ben blond :oops: :D
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 15-02-2008 22:09

mmmm ben ook blond, maar als ik onder op bij het bericht op voeg foto toe klik kan ik hem zo plaatsen.
Plaats reactie