Bij een Am. Staffie?

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Plaats reactie
Chriske
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-01-2008 18:39

Bij een Am. Staffie?

Bericht door Chriske » 12-01-2008 20:22

Ik zit nu al geruime tijd met een Koningpoedel in mijn hoofd en tot ergernis van mijn man ... het gaat er niet uit! :roll:
Nu is dit wel redelijk speciaal, want wij hebben al 15 jaar Am. Staffies. Nu hebben we nog één ventje, Fonzke. Een heerlijke puber met streken waar we volop aan het werken zijn. :lol:
We hebben altijd meerdere honden gehad en als Fonzke een jaar of drie is, willen we er een hond bij.
En jawel, aangezien ik meestal mijn zin krijg, zal het een Koningspoedel worden. Nu ben ik een dertiger, going to 40 en mijn man een prille veertiger (met nog een beetje machogedrag). :D
Toen ik dit vertelde kreeg ik als antwoord ... een POEDEL????
Hahahaha, maar hij heeft het even laten bezinken en ziet de combinatie wel zitten.
Wat vinden jullie eigenlijk van deze combinatie?
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 13-01-2008 12:07

Ik denk dat het wel kan. Ik zou wel voor de combinatie reu-teef gaan want staffies kunnen toch wel eens problemen hebben met hetzelfde geslacht?
Enne mannen moeten er altijd een beetje aan wennen. Mijn vriend vond het eerst helemaal niks dat ik een poedel had en nu zijn die twee beste maatjes :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Chriske
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-01-2008 18:39

Bericht door Chriske » 13-01-2008 12:38

[quote="Lysette"]Ik denk dat het wel kan. Ik zou wel voor de combinatie reu-teef gaan want staffies kunnen toch wel eens problemen hebben met hetzelfde geslacht?
Enne mannen moeten er altijd een beetje aan wennen. Mijn vriend vond het eerst helemaal niks dat ik een poedel had en nu zijn die twee beste maatjes :D[/quote]

Dat had ik ook in gedachte, ik zou nooit voor reu-reu combinatie gaan. En teven hebben bij mij toch nog altijd een speciaal plaatsje in mijn hart :roll: :wink:

Mijn man heeft zich erin berust zolang het maar geen .... wordt. :lol:

[img]http://users.belgacom.net/chrisgl/foto/pink1.jpg[/img]
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 14-01-2008 12:54

Nou dat vind ik ook helemaal niks :lol:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 15-01-2008 06:47

vind niet dat je naar de combi moet kijken :)
Wat vind je van de combi poedel/cattle zoals hier. Soortgelijk verhaal toch? Krijg altijd veel leuke reakties :D
Didge en Bantu zijn 8 poten op 1 buik!
Ik heb gewoon 2 rassen die me erg aanspreken en dat is de poedel en de cattledog.
Ik wilde er (toen ik had besloten dat er weer poedel bij zou komen) eigenlijk een poedelreu bij nemen, maar vond dit niet verstandig met Didge. Puur alleen omdat hij af en toe ingezet word als dekreu. Het is dus een teef geworden, en ik heb dus straks een probleem(pje) als Bantu loops word :oops:
Maar denk wel dat honden elkaar gewoon moeten liggen.
Teven onder elkaar kan ook een "kippehok" worden. En als teven aan het vechten gaan......nou dan dek je maar! Terwijl dat reuen dan toch wel vaak het hazepad nemen of eieren voor hun geld....... :D
doky
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-07-2007 12:52

Bericht door doky » 15-01-2008 13:29

same here,ik heb een poedel en een weimaraner,2 teven,en een weimaraner kan erg dominant zijn maar dat heeft mijn poedel haar heel snel afgeleerd,nu probeert de weim heel af en toe nog om de "baas" te worden,maar de poedel laat zich niet kisten en grijpt haar dan meteen in de nek.verder zijn het de beste maatjes.nee,er kunnen makkelijk meerdere rassen in 1 gezin.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 15-01-2008 13:44

[quote="doky"]same here,ik heb een poedel en een weimaraner,2 teven,en een weimaraner kan erg dominant zijn maar dat heeft mijn poedel haar heel snel afgeleerd,nu probeert de weim heel af en toe nog om de "baas" te worden,maar de poedel laat zich niet kisten en grijpt haar dan meteen in de nek.verder zijn het de beste maatjes.nee,er kunnen makkelijk meerdere rassen in 1 gezin.[/quote]

Mijn oudste poedel Vienna is al 10 jaar ranghoogste in huis. Ook naar de cattles geen enkel probleem!!
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 16-01-2008 09:15

Hai hai

Ook hier 2 rassen in huis. Eerst was het border collie en dwergpoedel. Nu is het dwergpoedel en duitse herder. Alle combinaties gingen/gaan goed.

Groetjes

Sacha
Chriske
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-01-2008 18:39

Bericht door Chriske » 16-01-2008 14:49

Qua gedrag zie ik het ook helemaal zitten, ik heb hier nog nooit problemen gehad met onze Staffies (zeg nooit nooit, he :lol: ),
en met reu teef combinatie heb ik zeker geen problemen.
Maar ik vind de uiterlijke combinatie zo leuk. Gewoon twee uitersten :lol:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 16-01-2008 15:30

[quote="Chriske"]Qua gedrag zie ik het ook helemaal zitten, ik heb hier nog nooit problemen gehad met onze Staffies (zeg nooit nooit, he :lol: ),
en met reu teef combinatie heb ik zeker geen problemen.
Maar ik vind de uiterlijke combinatie zo leuk. Gewoon twee uitersten :lol:[/quote]

je zult er ook veel (leuke ) reaktie sop krijgen!
Krijg ik ook bijna dagelijks :D
Plaats reactie