een poedel zou niet waakzaam zijn????

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Plaats reactie
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

een poedel zou niet waakzaam zijn????

Bericht door davy » 16-03-2008 12:01

Een poedel zou niet waakzaam zijn of geen goede waakhond?
Zo heb ik het toch gelezen
:shock:
Mijn witte koningpoedel is wel de roedelleider en erg waakzaam.
Als we 's avonds gaan wandelen verwittigt hij ons als iemand in het donker nadert.
Duldt niet dat iemand mij benadert of aanspreekt...
Als iemand binnenkomt mogen ze wel in de hall niet verder dan het tapijt en in geen geval de trap benaderen of hij blaft hen woedend aan.
Is dat niet waakzaam zelfs overdreven waakzaamheid zou ik zeggen.
Wij gaan met hem naar gedragsbegeleider om dat gedrag een beetje te temperen ...
Bijten zou hij niet ...Wij hebben hem een bijtrem aangeleerd..
Maar woedend blaffend wegjagen, dat wel..
Onze witte poedel is nogel eenkennig. Eén baasje en ik waak over baasje en de mensenroedel van baasje..
De twee anderen koningspoedels zijn nog jong de bruine verwittigt bij benaderen van vreemden en de zwarte is momenteel nog te jong...
Blaft mee met de anderen of trekt zich zelf terug als hij het niet vertrouwt...
l Dat moeten we nog even afwachten....
Wat met jullie koningpoedel :?:
De kleintjes verwittigen wel, maar daar blijft het bij...
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 16-03-2008 16:05

Hai Davy,

Klopt het dat je dit item geopend hebt n.a.v. onze keuze om een "echte" waakhond te nemen ? :lol:

Dat hadden we eerder moeten lezen. Ik heb dus mijn mening herzien : Koningspoedels zijn (toch) wakers. Het zal waarschijnlijk van het temperament van de hond afhankelijk zijn. En je zult het waarschijnlijk een koningspoedel kunnen aanleren. Het zijn zulke intelligente beesten (soms een beetje TE intelligent hahaha) Eén ding weet ik wel..... (ooit) de volgende hond gaat een koningspoedel zijn.

Maar ik moet ook zeggen dat we blij zijn moet ons duo : Jazz de dwergpoedel en onze spaanse aanwinst : Tapas de kruising duitse herder/podenco. Samen is het een heerlijk stel.

Groetjes
Sacha
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

goede waker

Bericht door davy » 16-03-2008 17:00

idd, en dat hoorde ik nogal.
Natuurlijk heb je een goede keus gedaan hoor. :wink:
Maar ik wou nekeer de mening van poedelbezitters. Welke ervaring hebben ze met hun koningspoedel. Een jonge hond is soms wel een allemansvriend maar mijn ervaring is dat ze boven de twee jaar wel
gereserveerder zijn en ja waakzaam, soms te, zoals onze witte rakker ..
Is er mss ook verschil tussen reu en teefke
Bij ons zijn het reu' s
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 25-03-2008 20:25

Mijn beide middenslagpoedels zijn erg waaks. Het komt denk ik ook wel door hoe ik woon; er loopt een wandel/fiets pad vlak langs mijn huis dus ze horen ALLES :shock: en slaan dus ook aan. 's Avonds laat met wandelen dan begint mijn reu te grommen als hij iets ziet wat niet 'klopt' ... en mijn teef heeft van die overslaande blafjes waar je je helemaal te blubber van schrikt. Dus niet waaks? ECHT WEL !!!
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

waakzaam?

Bericht door davy » 30-03-2008 11:52

voilà zo ervaren wij het ook.
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: waakzaam?

Bericht door Anneke » 03-04-2008 12:51

Hier hebben we verschillende leeftijden rondlopen.

4,5 jaar is waaks, zowel overdag als s'nachts.

1 van 18 maanden is vreselijk waaks tot liptrekken aan toe. En vreselijk tekeer gaan als er niemand thuis is en ja ik geloof zeker dat die grijp.

1 van 18 maanden die nieuwe duracel batterijen nodig heb, want wat is blaffen, word ik daar moe van. geeuwwwwwwwww, slaap wel verder.

1 van 5 maanden, die echt tekeer gaat als er iemand aan kom lopen en moet altijd de dominanste zijn van het stel.

het verbaas mij nog steeds dat douska de zwarte nog steeds zijn mond houd als de voordeurbel gaat. Kom vrolijk aankwispelen en zal echt nooit of te nimmer tegen bezoek blaffen. Alleen als de flapdrol van zijn kussen s'nachts rol, en niet snap wat haar overkom, maak ze me wakker zuchtttttttttt.
Plaats reactie