Vraagje

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Plaats reactie
Chub
Berichten: 81
Lid geworden op: 02-11-2007 13:31

Vraagje

Bericht door Chub » 15-12-2007 11:40

Chubby heb ik gekregen toen hij bijna een jaar oud was.
Hij was een erg angstige hond en was ook erg bang als ik zijn eten ging klaar zetten.
(Ging hij liggen trillen onder de bank)

De eerste maanden heb ik bij hem op de grond gezeten en hem van mijn schoot laten eten.
Inmiddels is hij wat stoerder :wink: geworden en eet keurig zijn schotel vlees op mits ik in de keuken blijf.
Geen probleem verder natuurlijk.... ik geef hem gewoon zijn eten als ik aan het koken of afwassen ben.

Ik voer hem kvv van Duck.
Als ik een ander merk kvv probeerde vertoonde hij gelijk weer hetzelfde oude gedrag. Sinds een maand of 2 gaat dat echter ook goed en kan ik afwisselen :D

Nu zei laatst iemand tegen mij dat poedels bekend staan als slechte/kieskeurige eters.
Is dat zo?
[img]http://i86.photobucket.com/albums/k97/C ... hrift4.jpg[/img]

No laws, no limits, one rule.... Never fall in love!
Charmé
Net geboren
Net geboren
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-06-2007 21:55

Bericht door Charmé » 15-12-2007 18:50

Ik heb geen idee over poedels in het algemeen. Mijn dwerg eet heel goed en echt van alles, maar mijn grote poedel heeft altijd slecht gegeten.
Groetjes Jacqueline, Charmé, Ciëlle, Joujoux, Shiva, Gringa en Dorothy!
[img]http://i91.photobucket.com/albums/k295/ ... k20072.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 16-12-2007 00:09

Klopt helemaal.

Hier zijn nagenoegd alle poedels vrij slechte eters. Heb het bij de Winner eens aan verschillende fokkers gevraagd, en ook die beamen dit.

Wat hier 2 koningspoedels eten at bij mij een kruising rottweiler in een keer, en de poedels over de gehele dag, en ja met moeite.
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 16-12-2007 13:54

Volgens mij klopt dat wel.

Ik sprak pas de eigenaren van Pip's halfzusje, en die hebben echt moeten zoeken naar eten wat ze wou eten. Dat is dus versvlees carnibest geworden.

Onze Pip hadden we meteen al carnibest gegeven, ze heeft altijd goed gegeten, maar ze eet wel heeeel langzaam. Ze heeft als laatste haar eten op, en als je koekjes geeft, dan pakt ze dat ook heel voorzichtig. En kauwt ook heel voorzichtig en traag :lol: Ze eet niet zomaar iets op hoor haha.

Onze vorige poedel had dit precies zo ! Dus ik denk dat poedels wel kieskeurig zijn wat eten betreft !
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 16-12-2007 15:43

Jip is ook zo'n zeur. Niet met haar gewone eten (maar dit is ook versvlees dus ze moet niet zeuren :lol: ) maar wel met losse dingen. Stuk brood ofzo kan ze echt naar kijken van: wat is dit? hoefikniet :roll:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Chub
Berichten: 81
Lid geworden op: 02-11-2007 13:31

Bericht door Chub » 16-12-2007 15:56

Ik had hiervoor een kruising labrador en die vrat letterlijk alles wat los en vast zat :wink:
Dus dit was even wennen voor me.
Maar het lijkt dus inderdaad wel of poedels wat moeilijke eters zijn.
[img]http://i86.photobucket.com/albums/k97/C ... hrift4.jpg[/img]

No laws, no limits, one rule.... Never fall in love!
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 17-12-2007 15:02

[quote="Lysette"]Jip is ook zo'n zeur. Niet met haar gewone eten (maar dit is ook versvlees dus ze moet niet zeuren :lol: ) maar wel met losse dingen. Stuk brood ofzo kan ze echt naar kijken van: wat is dit? hoefikniet :roll:[/quote]

Hahah ja Pip net zo! Maar het scheelt wel iets meer dat er hier altijd andere honden bij zijn, dus vaak pakt ze het wel. Ze is wel heel bezitterig met dingen, dus tjah...als je dan iets krijgt, dan pakt ze het wel, anders krijgt iemand anders het, en dat wil ze niet :lol:
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 17-12-2007 15:11

[quote="Jippie"][quote="Lysette"]Jip is ook zo'n zeur. Niet met haar gewone eten (maar dit is ook versvlees dus ze moet niet zeuren :lol: ) maar wel met losse dingen. Stuk brood ofzo kan ze echt naar kijken van: wat is dit? hoefikniet :roll:[/quote]

Hahah ja Pip net zo! Maar het scheelt wel iets meer dat er hier altijd andere honden bij zijn, dus vaak pakt ze het wel. Ze is wel heel bezitterig met dingen, dus tjah...als je dan iets krijgt, dan pakt ze het wel, anders krijgt iemand anders het, en dat wil ze niet :lol:[/quote]
Dat heeft Jip ook. Ze hoeft het dan wel niet per se maar Benno mag het al helemaal niet. Maar ze is ook echt een trutje want soms gaat ze dr botje ofzo dat gewoon voor dr neer leggen en alleen maar naar kijken. En dan zie je Benno zo van: ik wil het zooo graag :( Maar als ie het in zijn hoofd haalt om in de buurt te komen dan komt de bitch in Jip naar boven :lol:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 18-12-2007 14:11

[quote="Lysette"][quote="Jippie"][quote="Lysette"]Jip is ook zo'n zeur. Niet met haar gewone eten (maar dit is ook versvlees dus ze moet niet zeuren :lol: ) maar wel met losse dingen. Stuk brood ofzo kan ze echt naar kijken van: wat is dit? hoefikniet :roll:[/quote]

Hahah ja Pip net zo! Maar het scheelt wel iets meer dat er hier altijd andere honden bij zijn, dus vaak pakt ze het wel. Ze is wel heel bezitterig met dingen, dus tjah...als je dan iets krijgt, dan pakt ze het wel, anders krijgt iemand anders het, en dat wil ze niet :lol:[/quote]
Dat heeft Jip ook. Ze hoeft het dan wel niet per se maar Benno mag het al helemaal niet. Maar ze is ook echt een trutje want soms gaat ze dr botje ofzo dat gewoon voor dr neer leggen en alleen maar naar kijken. En dan zie je Benno zo van: ik wil het zooo graag :( Maar als ie het in zijn hoofd haalt om in de buurt te komen dan komt de bitch in Jip naar boven :lol:[/quote]


Hahah echt zoooo herkenbaar. Dat doet Pip ook. Ook met speeltjes, dan ligt ze ergens en op een klein afstandje ligt haar speeltje, als er alleen al een andere hond naar kijkt, begint ze bitchy te grommen :lol:

Gister was wel heel leuk, ze had een speeltje gepakt, maar Kiki de Chihuahua vond dat ook een heel leuk speeltje. Dat is ook een pittige tante dus die stapte Pip haar mand in en begon aan dat speeltje te sjorren. Booooos werd Pip, maar Kiki ook....haren helemaal overeind. Ze hebben echt een aantal minuten heel gevaarlijk zitten grommen naar elkaar, maar die kleine Kiki kreeg het voor elkaar hoor ! :lol: Geweldig !
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 18-12-2007 16:42

Hai hai
Deze verhalen zijn zo herkenbaar. Jazz doet precies hetzelfde. Sinds één week hebben we er een nieuwe hond bij gekregen. Het is een kruising van duitse herder/podenco. Hij komt uit zo'n spaans dodenstation. Het is een schat van een beest en wil heel leuk met Jazz spelen. Jazz vindt het ook leuk.....tot op zekere hoogte. Ze heeft zo'n speelgoedschildpad met een piep erin. Ze daagt de nieuwe hond uit om met haar en dat ding te spelen, maar zodra hij toenadering zoekt wordt ze de bitch-heid zelve en mag hij er niet aan komen.

Dit gaat precies hetzelfde met eten. Brokken die ze normaal gezien niet eens bekijkt, worden nu opgegeten zonder problemen. Stel je voor dat die nieuwe hond de kans zou krijgen om aan die brokken te komen, neeee ..........dan eet ze ze liever zelf. Een kluifje gooit ze ook voor zijn bek, maar hij mag er niet aankomen, want dan is er een spurtje en grist ze het net voor zijn neus weg.

Ik kan uren naar dit gedrag kijken :lol:
groetjes
Sacha
Plaats reactie