micro toypoedel.

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 15-09-2007 15:08

[quote="elisabeth"]Ben nog een beetje aan het zoeken geweest, maar in Amerika zijn best veel fokkers van teacup poodles. Ze zijn daar wel erkend, en ik moet zeggen, ze zijn snoezig. De foto's op die sites zijn werkelijk prachtig en als ik zo lees, lijkt het wel, dat die fokkers erkend zijn door de rasvereniging daar en dat ze heel serieus te werk gaan. Niets gezien over appelkopjes en open fontanellen e.d. Ze worden ook gekeurd op erfelijke ziekten.

Maar ja, even naar ergens in Amerika om een hondje te halen is een beetje heel duur.[/quote]

Mag ik die websites ook eens zien?

Toch snap ik het niet, een TOY is al super klein, en waarom moet dat dan nog kleiner?
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 16-09-2007 19:14

http://www.teacuppoodles.net/index.htm

Dit een van die sites. Ik vind ze lief, maar ik ben bang, dat het toch een beetje ongezond is. Maar lief vind ik ze echt.
Als je nagaat, dat ze niet meer dan 15 cm hoog zijn, die kunnen misschien niet eens een half uurtje wandelen. Dat zijn natuurlijk draaghondjes of zo. Maar die aandoenlijke koppies, daar smelt ik van.

Maar ik blijf toch maar bij een Toy, als ik er een vind.
I love poodles
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 16-09-2007 19:16

Nou, 7 inch is ongeveer 17,5 cm. Klein genoeg, maar iets meer dan 15 cm.
I love poodles
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 16-09-2007 19:19

Iets anders, ik zag kruising chi-tzu en poedel. Ik dacht dat i-tzu heel lang haar hadden. Maar in die advertentie zeggen ze dat ze niet verharen.

Weet iemand of dat een gezonde kruising is? Zien er ook wel lief uit, maar ik ben er toch wat huiverig voor.

Ik wil toch maar een echte poedel, i.v.m. allergie.
I love poodles
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 16-09-2007 19:50

Shih tzu's verharen net als poedels niet. Maar ze hebben wel een andere vacht. Benno is een kruising shih tzu. Heel erg lief hondje :D
Bedoel je de advertentie op marktplaats trouwens? Ik vertrouw het niet echt, aangezien die meneer er nog een nestje op heeft staan. Voelt voor mij dan al meteen als een broodfokker....
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 16-09-2007 23:21

Ja Lisette, die advertentie bedoelde ik. Ik vind MP toch een beetje griezelig om een hond te kopen. Ik heb gebeld op diverse advertenties, maar steeds kreeg ik een vreemd gevoel, of vreemde antwoorden. Dan haak ik maar weer af.
I love poodles
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 18-09-2007 13:11

[quote="elisabeth"]http://www.teacuppoodles.net/index.htm

Dit een van die sites. Ik vind ze lief, maar ik ben bang, dat het toch een beetje ongezond is. Maar lief vind ik ze echt.
Als je nagaat, dat ze niet meer dan 15 cm hoog zijn, die kunnen misschien niet eens een half uurtje wandelen. Dat zijn natuurlijk draaghondjes of zo. Maar die aandoenlijke koppies, daar smelt ik van.

Maar ik blijf toch maar bij een Toy, als ik er een vind.[/quote]


Nou ik vind die site er niet uit zien alsof het een goeie fokker is.
Alleen maar pagina's met TE KOOP, en ze zien er niet mooi uit. Kleine spitse snuitjes, bolle oogjes, kort op de pootjes. En dan staat er op de website ook nog dat je via visa/mastercard etc. kan betalen. Komt mij een beetje broodfokkerig over.. :roll:
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 18-09-2007 13:12

[quote="elisabeth"]Ja Lisette, die advertentie bedoelde ik. Ik vind MP toch een beetje griezelig om een hond te kopen. Ik heb gebeld op diverse advertenties, maar steeds kreeg ik een vreemd gevoel, of vreemde antwoorden. Dan haak ik maar weer af.[/quote]

Gewoon op zoek gaan naar een goeie poedelfokker, informeer eens bij de poedelcub anders :wink:
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 18-09-2007 13:14

[quote="Lysette"]Shih tzu's verharen net als poedels niet. Maar ze hebben wel een andere vacht. Benno is een kruising shih tzu. Heel erg lief hondje :D [/quote]

Nou...mijn poedel verhaard wel een beetje hoor, net als mijn langharige hond :wink: Alleen is het verschil dat de haren in de vacht blijven hangen, en je ze er dus uit haalt tijdens het borstelen. Want als ik Pip borstel, nou....dan komen er een boel haren vanaf hoor :) Dood en oud haar dus :D
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 18-09-2007 17:58

Natuurlijk verharen ook poedels, het feit is echter wel, dat voor mensen met een allergie de poedel DE hond is. Ik heb astma en ben allergisch voor ongeveer alles, maar niet voor mijn hondjes. Alleen aan zelf knippen begin ik niet.

Ja met fokkers wel in contact geweest, maar allemaal kleine pups, ik wou liever een hondje van tegen het jaar, of daaromtrent.

Maar, ik heb geduld, er komt er vast een.
I love poodles
Plaats reactie