micro toypoedel.

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
jeanine
Berichten: 43
Lid geworden op: 09-06-2007 18:16

Bericht door jeanine » 20-06-2007 21:52

Nooit van gehoord.Weer wat geleerd.Trouwens wat een schattige
foto zeg. P )
http//s193.photobucket.com/albums/z78/jeanine_039/?action=view&current=DSC00283.jpg
WopTom
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-06-2007 01:50

Bericht door WopTom » 20-06-2007 22:09

de theacups daar hebben een maat van 8 duim of minder
toys 10 duim of minder

Het is wel zo dat Thecups niet erkent zijn zoals hier de harlekijn zeg maar
En ook zijn ze erg kwetbaar. De puppy's halen het dan ook lang niet altijd bij de geboorte. ze zijn te klein en te licht.
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 20-06-2007 22:41

Waarom noemen ze ze thea-cup dan? En is er wel een rasstandaard dan?(zijn ze met stamboom?)

Ik vind het raar klikken een thea cup, net als die chihuahua's uit Amerika die "thea cup" worden genoemd. Nu ook op MP te vinden, ik snap het niet... de Toys zijn al zo klein, waarom moet er dan nog kleiner gefokt worden? :roll: En dan zo'n stomme naam.... Maargoed...weer wat geleerd, ik wist het ook niet dat ze echt serieus gefokt worden. :wink:

Net als Chihuahua die super klein zijn, en dan toch willen ze nog kleiner fokken...en dan bedoel ik niet de serieuze fokkers, want die houden zich wel aan de standaard :wink:
Merel
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-06-2007 13:58

Bericht door Merel » 21-06-2007 11:27

tae-cup is gewoon een andere naam voor verdwerging van het ras...
het ras zal er niet beter op worden!!

ik vind het nergens opslaan... strax moeten honden nog in een hamsterkooi passen :x
als je een mini/tea-cup/micro hond wil moet je maar gewoon een cavia nemen... ik ben blij dat ik het normale formaat chihuahua heb! want 2 en 3 kilo is al klein zat :wink:
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 21-06-2007 11:31

Wil net zeggen, die teacups komen vaak voort uit dwerggroei. Het feit dat veel pups het niet halen laat ook wel zien dat het niet helemaal goed zit.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 21-06-2007 12:20

[quote="Lysette"]Wil net zeggen, die teacups komen vaak voort uit dwerggroei. Het feit dat veel pups het niet halen laat ook wel zien dat het niet helemaal goed zit.[/quote]

Precies ja ! En dan fokken ze toch door met die ouders/broertjes/zusjes.
Daarom ook mijn vraag, hebben ze een stamboom, is er een nieuwe rasstandaard? Of fokken ze die poedeltjes er gewoon bij voor de leuk zeg maar?!
Diaaantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2007 23:17

Bericht door Diaaantje » 04-08-2007 12:31

hallo

ik heb een zogenaamde tea cup chihuahua gehad
ze bestaan dus niet
ze worden zo genoemd, omdat ze zo klein zijn
maar het is geen officiele ras, het zijn chihuahuatjes die vreselijk klein zijn uitgevallen,,maar vaak niet gezond
mijne dus ook niet, en is op 7 jarige leeftijd overleden
ze was 1100 gram en 15 cm hoog

een tea cup of mirco toy, zal het zelfde verhaal zijn
omdat ze zo klein zijn, krijgt dat een naam
een benaming voor iets heel kleins
maar het blijven gewone toy poedeltjes die te klein zijn uitgevallen
en dat komt inderdaad wel eens voor

onze tea cup chihuahuatje kwam uit gewone formaat chihuahua ouders
niet te geloven hoe klein zij was
maar open fontanel, aanvallen van te laag zuikergehalte
wat haar dood geworden is
een ziekelijk hondje

zelf vind ik ze geweldig hoor
wij hebben , ja net zo iets, 2 inimini yorkies, heel kleine
maar zijn gewone yorkies, die heel klein uitvallen, maar tegenwoordig de naam inimini yorkies gekregen hebben
ik vind dit formaat geweldig
ondanks dat onze chihuahuatje altijd ziekelijk was
zou ik er zo weer aan beginnen

ik zou zo`n hele kleine toy poedeltje graag willen hebben
wij vallen voor dat hele kleine, vind dat geweldig mooi

grt Diana
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 13-08-2007 23:29

Hallo.

Ik heb hier een hondje die sprekend op een Nova Duck Toller Retriever lijkt. Alleen weegt zij maar 9 kg en is maar 35 cm hoog. Terwijl ze dan de grote van een labrador moet hebben.

Afgelopen zondag kwamen we er nog eentje tegen in de Drunense Duinen, en die eigenaar vond de onze veel mooier en donkerder van kleur.

Wij moeten hier altijd om lachen want de onze is een smokkelhond vanuit Roemenie. En ze zwerfde rond in de bergen en ik heb ze uit een konijnenhol getrokken. Haar moeder strompelde daar ook rond heel mager en ziek. Toen we haar pup oppakte piepte ze, en ik knielde bij haar neer. Ze likte mij helemaal af en liep weer de bossen in. Waarschijnlijk om te sterven.
Haar pup was gered, en ging een mooi leven tegemoed.
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 30-08-2007 00:54

Hallo,

Die Micro toys advertentie had ik ook gezien, meteen gegoogled, maar er eigenlijk niets over gevonden. Dat van die fontanellen schijnt voor alle heel kleine hondjes op te gaan.

Ik ben nu ook op zoek naar een toy reutje, ga ook steeds kleiner.

Eerst een flink uitgevallen middenslag en daarna een heel beeldschone dwergje. Hij was ook niet echt zwaar, nooit meer dan 7 kg gewogen, heel slank gebouwd en de laatste jaren verloor hij toch wel wat gewicht door ouderdom, krap 6 kilo was hij nog maar.
I love poodles
Trea
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-09-2007 15:39

Bericht door Trea » 10-09-2007 20:34

Jammer dat er nog steeds vraag naar is, het houd het fokken ervan alleen maar in stand.
En waar is het einde?

Ik vind het ronduit zielig
[img]http://www.bercashairfashion.nl/klein2.jpg[/img] [img]http://www.bercashairfashion.nl/klein1.jpg[/img]In memoriam, Puck voor altijd in ons hart en gedachte
Plaats reactie