micro toypoedel.

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Charmé
Net geboren
Net geboren
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-06-2007 21:55

Bericht door Charmé » 20-09-2007 09:24

Waarom moet het allemaal steeds kleiner en extremer! Is er wel eens over nagedacht dat al zijn die kleine pups dan (met wat geluk) redelijk gezond hoeveel fokteefjes hun laatste adem hebben uitgeblazen om jouw ieniemienie niet rastypische "poedel" geboren te laten worden.
Groetjes Jacqueline, Charmé, Ciëlle, Joujoux, Shiva, Gringa en Dorothy!
[img]http://i91.photobucket.com/albums/k295/ ... k20072.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-09-2007 11:40

[quote="Charmé"]Waarom moet het allemaal steeds kleiner en extremer! Is er wel eens over nagedacht dat al zijn die kleine pups dan (met wat geluk) redelijk gezond hoeveel fokteefjes hun laatste adem hebben uitgeblazen om jouw ieniemienie niet rastypische "poedel" geboren te laten worden.[/quote]

Omdat mensen deze ieniemienie hondjes ook blijven kopen, omdat het zo schattig is, en in een handtasje past :cry:
Deden mensen dit niet, zou er (volgens mij) ook minder van verkocht worden
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 20-09-2007 14:21

Ik vind dat een ieder mag kiezen wat hij/zij wil. Als er goed gekeken wordt hoe er gefokt wordt en als er strenge controle op de gezondheid is, lijkt het mij geen probleem. En sommige mensen kiezen voor een kleine hond, omdat dat dat voor hen misschien beter past. Ik zou geen Koningspoedel kunnen hebben, omdat mijn woon situatie daarvoor niet geschikt is en mijn persoonlijke situatie ook niet. Met grote honden moet je dagelijks flink kunnen rennen, en dat kan niet iedereen.

Ik kies nu voor een Toy omdat dat voor mij en dus ook voor de hond, het beste is. En niet uit oogpunt van handtasjes of mode.
I love poodles
Charmé
Net geboren
Net geboren
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-06-2007 21:55

Bericht door Charmé » 20-09-2007 18:55

Ik heb niets tegen een toy, maar om nu nog weer kleiner dan de standaard voor de toy te gaan fokken :( . Ze lijken niet eens meer op elegante poedels, ze hebben alleen nog maar de karakteristieke poedelkrullen.
Iedereen mag natuurlijk een honderas kiezen wat hij/zij wil, maar als er dierenleed bij komt kijken hoop ik dat iedereen zijn gezonde verstand zal gebruiken om niet zulke extreme hondjes te kopen.

Er wordt bij het fokken op die ieniemienies niet gekeken naar de gezondheid, maar naar de vraag. Zijn toypoedels, chihuahua's, vlinderhondjes etc. niet al klein genoeg! Ik ben zelf ook gek op kleine honden, maar te extreem is gewoon niet goed. Ga maar met fokkers praten te klein levert gewoon te veel problemen op.
Groetjes Jacqueline, Charmé, Ciëlle, Joujoux, Shiva, Gringa en Dorothy!
[img]http://i91.photobucket.com/albums/k295/ ... k20072.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 20-09-2007 19:43

[quote="elisabeth"]Ik vind dat een ieder mag kiezen wat hij/zij wil. Als er goed gekeken wordt hoe er gefokt wordt en als er strenge controle op de gezondheid is, lijkt het mij geen probleem. En sommige mensen kiezen voor een kleine hond, omdat dat dat voor hen misschien beter past. Ik zou geen Koningspoedel kunnen hebben, omdat mijn woon situatie daarvoor niet geschikt is en mijn persoonlijke situatie ook niet. Met grote honden moet je dagelijks flink kunnen rennen, en dat kan niet iedereen.

Ik kies nu voor een Toy omdat dat voor mij en dus ook voor de hond, het beste is. En niet uit oogpunt van handtasjes of mode.[/quote]

Iedereen mag zeker weten wat hij/zij wil, maar ik vind dat het allerbelangrijkste de gezondheid van onze honden moet zijn!!
En dat kun je bij die ieniemienies niet zeggen....wss open fontanelletjes, slechte gebitten, tere gewrichtjes, laat staan de oogproblemen.
En ik vind een gezonde toy poedel heel iets anders als een "mismaakt" teacup hondje :cry:
En de controle op het fokken van bepaalde uitersten, lijkt ook mij zeer onwaarschijnlijk
elisabeth
Berichten: 33
Lid geworden op: 27-08-2007 01:20

Bericht door elisabeth » 20-09-2007 23:56

Ach overal zijn misstanden. Ik heb ook heel zielige Toys gezien met rare ronde kopjes en uitpuilogen. Alle honden die slecht gefokt zijn en/of mishandeld, op welke wijze dan ook, wekken mijn woede op.

Net zoals mensen die een hondje nemen omdat het toevallig "in" is.

Ik hoef niet speciaal een stamboom vanwege de stamboom, maar omdat er dan ergens nog een beetje zicht op de lijn is en hoe de fokker ermee omgaat.

En duimen, dat ik er gauw weer een heb een lieve hond, bedoel ik :)
I love poodles
Charmé
Net geboren
Net geboren
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-06-2007 21:55

Bericht door Charmé » 21-09-2007 10:30

Ik denk dat we hier uiteindelijk hetzelfde bedoelen en niemand dierenleed wil. En natuurlijk wens ik jou een geweldige gezonde hond toe!

Maar juist als een ras in is is de stamboom SAMEN met het gezondheidsonderzoek van groot belang! Alleen een stamboom zegt natuurlijk helemaal niet veel. Die "fokkers" die dat er dan niet voorover hebben gaan puur voor het geld dat het ras opleverd en ook zij kunnen heel goed acteren en mooie websites maken. Ik heb in mijn omgeving gezien dat iemand zonder stamboom chihuahua's fokte waar nog maar twee generaties terug maltezer in was gefokt en daar was al bijna helemaal niets meer van te zien, maar ze werden wel voor veel geld verkocht als stamboomloze chihuahua's. Ook met stambomen kun je knoeien dat weet ik wel, maar de fokkers onderling hebben ook een "sociale controle" en met geknoei kun je je naam ook kapot maken.

Maar niet alleen het feit dat een hond "in" is kan een ras bederven ook fokken op extremen heeft binnen de rahondenfokkerij al voor veel problemen gezorgd. Laat staan dat mensen die puur honden vermeerderen en niets controleerbaars kunnen laten zien over hun honden, deze goed gezond kunnen houden.

Je kunt het wel allemaal makkelijk wegwapperen, maar ook als koper van een hond heb je een zekere verantwoordelijkheid.
Groetjes Jacqueline, Charmé, Ciëlle, Joujoux, Shiva, Gringa en Dorothy!
[img]http://i91.photobucket.com/albums/k295/ ... k20072.jpg[/img]
WopTom
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-06-2007 01:50

Bericht door WopTom » 10-12-2007 00:37

ik snap niet wat mensen mooi kunnen vinden aan een teacup poedel
de hele verhoudingen van de bouw van de poedel zijn zoek. het hoofdje is te groot in vergelijking met het lichaampje. De puilen uit het kopje,
de fontanel kan zich niet eens sluiten, om nog maar niet over de tanden en kiezen te spreken, daar is niet eens plaats voor. En ga zo maar even door.

Hier in ons dorp is een fokker die een degelijk hondje heeft gefokt. de afmeting is 15 cm. Het was eens en nooit weer! Dit hondje is zo teer en kwetsbar dat het niet verder komt dan de eigen tuin.
Wie wil er nou zo iets hebben !!!
Plaats reactie