Labradoodle!!!!

Hier kan je over poedels (en ook andere hondenzaken) kletsen !
Plaats reactie
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Labradoodle!!!!

Bericht door Anneke » 23-10-2007 12:58

Ik ben een hele discussie bezig op de poedelstartpagina over dit ras.

Treurig als je nu alles leest, de een zeg tegen je dat die erkend is en nu blijkt dus niet.

Ze worden voor 1400 euro tot 8500 euro verkocht. En dat voor een gewone kruising.

Ik kwam op het idee omdat ik op marktplaats ook een kruising nest Rottweilers/koningspoedel tegen kwam.
Charmé
Net geboren
Net geboren
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-06-2007 21:55

Bericht door Charmé » 24-10-2007 21:02

Naar mijn mening is het niet nodig om deze twee apart van elkaar geweldige rassen samen tot een nieuw ras te bombarderen. Het fokken met deze honden is volgens mij ontstaan uit de noodzaak "hypo-alergene" hulphonden te fokken, waar het vachtonderhoud minimaal aan zou zijn. Uit dit oogpunt kun je twee rassen kruizen, maar het blijft een kruizing en zeker niet iets waar je veel geld voor moet gaan neerleggen. Ik hoop dat ze er nog veel mensen mee kunnen helpen , maar ik wil een hele poedel geen halve!! De hoge bedragen voor aanschaf ontstaan alleen maar omdat wij net ervoor geven, eigen schuld dikkebult :roll: !
Groetjes Jacqueline, Charmé, Ciëlle, Joujoux, Shiva, Gringa en Dorothy!
[img]http://i91.photobucket.com/albums/k295/ ... k20072.jpg[/img]
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 25-10-2007 11:28

Ik vind dat ook zo jammer, waarom niet een echte poedel?!
Of een echte labrador.... maar ik zou voor de poedel gaan :lol:
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Bericht door Sietje » 26-10-2007 19:34

Hoi,
Inderdaad, voor mij alleen nog maar een Poedel. Onlangs zag ik een programma waarin een Poedel was opgeleid tot blindegeleidehond. Het probleem waar de trainers tegenaan liepen was dat zij gewend waren dat andere honden alles moesten leren door eindeloze herhaling. Deze Poedel echter had alles meteen door, maar hield het voor gezien zodra de oefeningen herhaald werden. Wel herkenbaar, voor een Poedel moet alles wel lekker afwisselend blijven. Ook later, liep de nieuwe baas van de Poedel tegen hetzelfde probleem aan: na een paar keer het zelfde ommetje naar de bakker, hield de Poedel het voor gezien en bracht de brave man naar zijn zus in plaats van de plaats van bestemming. Weer eens wat anders! Ik kan me hier best wat bij voorstellen, ook de trainers van hulphonden zijn waarschijnlijk gewoontedieren en moeten dus wat creatiever tewerk gaan willen zij suksesvol Poedels gaan opleiden!
WopTom
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-06-2007 01:50

Bericht door WopTom » 09-12-2007 01:11

Ik heb dus een poedel als hulphond en er zijn er meer geplaatst van Hulphond Nederland.

Wat je hier schrijft over de trainers dat ze er vanuit gaan dat honden gewoontedieren zijn dat ben ik geheel niet met je eens.

Ik ben met je eens dat de meeste labradors of een goldens Het beste leren bij eindeloze herhaling. Maar juist dit ras heeft veel doorfok problemen en niet iedereen wil een labrador of golden Het moet ook bij je passen. Bij mij niet dus heeft de erevaring geleerd!

Daarom heeft men vele rassen lopen op de werkvloer om er maar een paar te noemen : boevier, snauzer, cavalier, kooikerhondje, vlinderhondje, verschillende maten van de poedel , verschillende soorten van de herder, labradoodle, goldendoodle, collie, schipperke, Airedale Terrier, Border Collie of kruisingen met de border colie, Drentse Patrijshond, Duitse Staande Hond, Flat Coated Retriever.

Als ik kijk naar hulphond, daar gaan 80 puppen per jaaar in opleiding. 40 daarvan halen maar de eindstreep
je kan dus wel nagaan dat er ook veel labradors en goldens en andere rassen het niet redden.

Een hulphond training is ontzettend zwaar. er word echt heel veel gevraagd van een pupje. maar wat dacht je van de uiteindelijke hulphond. Hij moet 24 uur allert zijn! altijd klaar staan voor zijn baas, zijn baas daar helpen waar de handicap hem in de steek laat.

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV1VkNG9][img]http://www.postimage.org/aV1VkNG9.jpg[/img][/url]

Ik kan niet praten over de blindegeleide hond, maar ik ken wel dezedlfe verhalen van labradors en goldens die in het werkveld zitten en precies het zelfde doen, puur uit verveling. Dus dat moet een trainster toch niet onbekend zijn!


Wat de aftrainster van Wopper betrefd. Ik heb haar een paar keer ontmoet en als één doorheeft hoe Wopper in ellkaar steekt dan is zij het wel!
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

labradoodle

Bericht door davy » 16-03-2008 11:25

de labradoodle puppy's zouden gesteriliseerd worden vooraleer verkocht te worden ????
Zo jong???
Ik heb mijn bedenkingen bij een kruising
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Lieke
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-09-2007 20:52

Bericht door Lieke » 16-03-2008 16:04

Gistermiddag kwamen er bij de overburen visite... reden in een hele mooie dure volvo country, zagen eruit of ze echt van alles wisten......
Caine liep buiten te dollen en ze vonden hem echt te gek..... weet je wat ze dachten dat hij was? Een Labradoodle....

Wij aangeven dat het een koninspoedel was en hun wedervraag: "echt geen labradoodle?, Lijkt hij zo op" Nou ja.....Er is echt wel een verschil.

Lieke
En een poot van Caine (een Koningspoedel)
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

labradoodle

Bericht door davy » 16-03-2008 17:03

:shock:
Daar zal toch verschil zijn zeker
Volgens de foto"s die ik al zag, lijken ze maar van ver op poedels :lol:
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: labradoodle

Bericht door Monique » 19-03-2008 08:26

[quote="davy"]de labradoodle puppy's zouden gesteriliseerd worden vooraleer verkocht te worden ????
Zo jong???
Ik heb mijn bedenkingen bij een kruising[/quote]

dit is idd zo als de honden uit australie geimporteerd worden
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

labradoodle

Bericht door davy » 19-03-2008 11:02

De labradoodle zou afkomstig zijn van Australie, waar ze de poedel met een labrador kruisen. Met twee labradoodles samen fokken geeft nog niet de gewenste reultaten, vandaar dat men de puppy's zou steriliseren En nee ze zijn niet erkend omdat het nieuwe ras :? nog niet op punt is
Van Amerika zou de goldendoodle komen (poedel en golden retriever)
en is er in Nederland een fokker.
Dat nieuwe samengestelde ras is ook niet op punt...twee goldendoodles (wat een naam :roll: ) geven ook niet het gewenste resultaat.
En het doel zou toch de combinatie zijn, van de hypo allergene vacht van de poedel (minder onderhoud ook) + zijn intelligentie gecombineerd met de hogere will to please van de golden...Vooral die hypo allergene vacht krijgen ze met de combinatie niet altijd, zoals gewenst.
In Australie zouden ze al zo'n 20 jaar bezig zijn .
Zo gemakkelijk krijgt men een nieuw ras niet stabiel
Zie wel de Poedelpointer, hoeveel tientallen jaren zijn daar overeengegaan...
Daar was vooral de intelligentie van de poedel gewenst + zijn goed zicht bij schemerlicht, maar zonder de vachtonderhoud . Gecombineerd met de jacht kwaliteiten van de Pointer.
Ik heb zo mijn bedenkingen met die kruisingen
Gezond zouden deze honden wel zijn...
Geef mij maar een hele Poedel. Dat ras word al met uitsterven bedreigd ....
:(
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Plaats reactie