Voeding

Alles over de voeding van de hond.
w.wielen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-08-2007 23:33

voeding

Bericht door w.wielen » 14-08-2007 12:01

hoi,ik heb een vraag,wat is er mis met goedkope brokken lam met rijst
sancho heeft al een tijdje die brokken en doet het er goed op.
hij krijgt schapenvet eroverheen.voorheen hebben we ander voer geprobeer, maar daar werd hij ziek van ,dus met deze brokken gaat het
goed.er staat op de zak dat het premiumvoer is.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
ook een vriendin van mij heeft een poedel die slecht eet,maar nu ook dit voer geeft en dat eet hij wel,ik betaal 10 kilo voor ingeveer 6 euro


groetjes marie-louise
w.wielen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-08-2007 23:33

voeding

Bericht door w.wielen » 14-08-2007 12:06

sorry ,ik had mijn bril niet op en zie ik nu dat er een paar fouten in de tekst staan,voortaan weer met bril op typen.

groetjes marie-louise :cry:
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: voeding

Bericht door Anneke » 14-08-2007 13:20

Hier krijgen ze royal canin maar een hond dus niet. We hebben bij haar van alles geprobeerd tot vers vlees toe. Alleen ze eet het allemaal echt niet. Dus toen ook maar lams rijst gehaald bij de lidl en ja hoor madame eet het wel.

En de herplaatser die we hier kregen zat op Bonzo brokken. Nu moet ik zeggen dat ik deze brokken puur slecht vind voor een hond. Haar vacht was om te huilen zo hard en stug en zo licht van kleur. Nu inmiddels 8 weken later en heerlijk op Royal Canin met extra schapenvet krijg ze een steeds mooiere vacht.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: voeding

Bericht door Monique » 15-08-2007 06:25

[quote="w.wielen"]hoi,ik heb een vraag,wat is er mis met goedkope brokken lam met rijst
sancho heeft al een tijdje die brokken en doet het er goed op.
hij krijgt schapenvet eroverheen.voorheen hebben we ander voer geprobeer, maar daar werd hij ziek van ,dus met deze brokken gaat het
goed.er staat op de zak dat het premiumvoer is.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
ook een vriendin van mij heeft een poedel die slecht eet,maar nu ook dit voer geeft en dat eet hij wel,ik betaal 10 kilo voor ingeveer 6 euro


groetjes marie-louise[/quote]

Ik zeg niet dat er wat mis is met goedkopere brokken. Hier komt die brokkenmeuk er alleen niet meer in. Er kan van alles opd e verpakking staan, maar aangezien de diervoederindustrie het niet zo nauw neemt met bepaalde ingredienten, en het lang niet zo streng word gecontroleerd als ons eten, blijf ik lekker op mijn dieet van vers, rauw vlees/vis.
Ik weet nu in ieder geval wat er in gaat en dat kan ik van de brokken niet zeggen :)
Begrijp me neit verkeerd. Mijn 2 oudste honden hebben ook hun hele leven op de brokken gestaan, en zijn er ook oud mee geworden. Maar ik had me veel ellende (DA kosten, enz.) kunnen besparen als ik ze al eerder op vers had gezet :D
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: voeding

Bericht door Anneke » 15-08-2007 12:21

Vind het wel grappig om de meningsverschillen te lezen hier. Zo zie je ook weer iedereen heb een andere voorkeur en mening.

En de middenweg is: Iedere doen wat die denk wat goed is.
Plaats reactie