brokken of versvlees

Alles over de voeding van de hond.
Mickey D
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-08-2007 20:24

brokken of versvlees

Bericht door Mickey D » 31-08-2007 21:14

hallo allemaal,

ik heb gisteren Royal Canin brokken gekocht voor Mickey hij is nu 9 maanden en ik meng het nu door zijn bonzo puppybrokken.
nu heb ik gehoord dat ze van de duurdere brokken ook minder ontlasting hebben. ik vind namelijk dat hij van de bonzo wel erg veel ontlasting heeft voor een dwergpoedeltje.

ik heb er ook aan zitten denken om op carnibest over te gaan maar wij hebben een hele kleine vriezer thuis en ook nog een dwergpoedel van 11 jaar en is het dan nog wel verstandig om op versvlees over te gaan?

bij Royal Canin heb je ook speciaal voer voor de poedel zal dat echt zo veel beter zijn dan het andere?

groetjes Gerhalda
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 31-08-2007 23:34

Ik zou carnibest gaan voeren ! Maar ik ben er dan ook helemaal weg van :wink: En een 11 jarige poedel kan je geloof ik zo overzetten op carnibest hoor, misschien even rustig aan beginnen. Kan zijn dat ze eerst even wat diarree hebben, maar dat gaat vanzelf over.

Monique kan je er misschien nog wel wat meer over vertellen :)
Canino
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-07-2007 02:36

Bericht door Canino » 01-09-2007 02:14

Ook ik ben met Carnibest heel tevreden.
Eerst had ik Enerique en dat is ook prima maar de carnibest ziet er ook smakelijker uit.
En ze hebben geen van beide last gehad om te wisselen met vlees.
Gr Sanny.


[url=http://upload2.postimage.org/552204/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/552204/geknipt.jpg[/img][/url]
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 01-09-2007 09:45

Ik zou ook overgaan op carnibest. Royal canin zal al een hele verbetering zijn ten op zichte van Bonzo maar met carnibest helemaal. Hier krijgen ze wel eens een dagje brok als ik ze meeneem ofzo maar verschil merk ik meteen.
Ik heb overigens ook niet zo'n grote vriezer maar hier krijgen ze Rodi en dat haal ik 2 keer per week gewoon in de supermarkt dus dan maakt het niet zo veel uit.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 01-09-2007 17:47

ik zou zeer zeker de bonzo de deur uit doen, want dit is echt rotzooi!! :twisted:
Veel te zout (net als frolic), en weinig voedingswaarde :cry:
Tja, en als je aan een rauw voerder vraagt wat dan wel te voeren.....royal canin zal best een hoogwaardig voer zijn, maar als ik dan de keus zou hebben, zou ik zeer zeker voor Carnibest gaan. Je zult je hond zien veranderen. Ook voor je hond van 11 jaar. Ik heb Vienna ook nog op haar 9e jaar overgezet op volledig rauw.
Kijk maar eens op de site van Carnibest: www.carnibest.nl
succes
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 16-09-2007 20:08

Ik heb hier een pup 10 maanden oud die echt carnibest absoluut niet lust.
Ze walg er echt van de andere eet het wel maar ook liever gewone brokken.

Hier eet alles Royal Vanin al vanaf de fokker vandaan. En ze doen het er prima op.
WopTom
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-06-2007 01:50

Bericht door WopTom » 10-12-2007 00:22

brokken versvlees... als je het aan mijn honden vraagt kiezen ze voor het laatste en dan niet uit de diepvries nee echt vers!

Maar dat krijgen ze hier maar één keer per week dus ze hebben pech hier te wonen... Tommy dan en Wopper die is een mazzelaar want die hoort volgen de stichting op Royal canin of Eukaneuba te zitten.

Dat laatste eten ze hier dus altijd, met een klein scheutje schapenvet want die honden vreten het echt niet hé. Allebei de merken is een ramp.
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 10-12-2007 11:59

[quote="WopTom"]brokken versvlees... als je het aan mijn honden vraagt kiezen ze voor het laatste en dan niet uit de diepvries nee echt vers!

[/quote]

Hoe bedoel je dat dan? :oops:
Uit de diepvries is toch ook vers?

Of haal jij dan gewoon ergens meteen vlees en dan geef je het ze meteen? Dat kan natuurlijk wel, ik ken ook mensen die het zo vers van de slager halen, maar die kopen het dan toch weer in grote hoeveelheden, dat ze het toch zelf weer invriezen.
WopTom
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-06-2007 01:50

Bericht door WopTom » 10-12-2007 15:06

ja eigenlijk komt het wel uit de diepvries, maar ik bedoel dat ik geen carnibest en zo geef maar dus echt vlees van de slager
kipkarkas en kippenekjes en zo.

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV26bFK0][img]http://www.postimage.org/aV26bFK0.jpg[/img][/url]


het enige wat ik hier heb als kant en klaar diepvries vlees is Rodi maar daar vul ik de kong mee. Feest!
Chriske
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-01-2008 18:39

Bericht door Chriske » 11-01-2008 21:15

[quote="Jippie"]Ik zou carnibest gaan voeren ! Maar ik ben er dan ook helemaal weg van :wink: En een 11 jarige poedel kan je geloof ik zo overzetten op carnibest hoor, misschien even rustig aan beginnen. Kan zijn dat ze eerst even wat diarree hebben, maar dat gaat vanzelf over.

Monique kan je er misschien nog wel wat meer over vertellen :)[/quote]

Hier hebben we ons 11 jarig Staffie cold turkey overgezet op Carnibest en hebben ons direct een grote vrieskist aangeschaft.
Nadien hebben we nog een grote vrieskast bij gekocht omdat we enkele jaren gelden op rauwe voeding overgestapt zijn.
Plaats reactie