Gedrag koningspoedel

Hier kan je vragen/ervaringen kwijt over het gedrag van je hond.
Plaats reactie
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Gedrag koningspoedel

Bericht door Sacha » 24-09-2007 17:43

Hallo allemaal,

Ik heb een heleboel vraagjes over een koningspoedel :
Hoe is het karakter van een koningspoedel ? Is dit vergelijkbaar met een dwergpoedel ? Of zijn dit 2 totaal verschillende karakters ? Zijn koningspoedel waaks, beschermen ze je ? Is er verschil van karakter in kleur, hiermee bedoel ik is het karakter van een zwarte koningspoedel anders dan een witte of een abrikoos, of een bruine koningspoedel ?

Wat een vragen, hè...ik zal maar stoppen...ben benieuwd naar de antwoorden van de ervaren koningspoedelseigenaren... haha

Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: Gedrag koningspoedel

Bericht door Anneke » 25-09-2007 14:09

Hallo Sascha.

Ik zal even de drie kleuren die wij hier bezitten beschrijven.
Het zijn allemaal koningspoedels.

De zwarte: is een echte robbedoes, graag in het water en heerlijk uitdagend. Is hij net getrimd, en gewassen, zal je niet aan haar merken. Binnen no time, leg ze weer over de grond te rollebollen.

Waken mm oke omdat de andere het ook doen.

De chocolade bruine: de clown van de familie, waak heel erg, en zeer aanhankelijk. Een echte kroel poedel. Is zij net getrimd, merk je dat aan haar. Ze schommel met haar kontje en wil echt gezien en mooi gevonden worden.

Waken doet ze echt wel, zo ook over de andere honden. Kom er een vreemde in de buurt, wil zij ze weg jagen.

De Abricoos: Een heerlijke tuttebel. Heel rustig, aanhankelijk en de gehele dag naast je. Graag bij je op de bank het liefst, en zelfs verlegen als er net mensen binnen zijn. Is zij getrimd, dan is ze het juffertje in het gala. Ze zal d'r eigen schoon houden.

Waken perfect, ik kan ze in de auto doen en zonder op slot weg lopen. Wetend dat er echt geen vreemde in kan stappen.

Deze drie zijn absoluut niet vervelend in karakter. Alle drie hebben ze wel wat. Leg je de vraag bij me neer welke ik zou kiezen, moet ik goed nadenken maar heb dan stiekum wel een voorkeur.

Ik zeg wel, ja iedere kleur heb zijn eigen karakter.
Waarschijnlijk kom er hier nog een rode abricoos bij.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: Gedrag koningspoedel

Bericht door Anneke » 25-09-2007 14:13

Wat ik vergeet te schrijven.

Ik heb een toy en een dwergpoedel gehad en nu koningspoedels.

Wat mij op valt is: hoe kleiner hoe feller. Maar dat is mijn mening.

Mijn eerste was een harlekijn toy. Een heel vinnig ding tegen vreemde, maar voor mij een lieverd.

De middelslag grijze was vreselijk waaks en heel trouw. Zat prompt elke middag om 16.00 boven op de tafel want rond die tijd kwam ik thuis.
Bijten heb hij nooit gedaan, naar mensen toe. Maar wel heerlijk waaks.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: Gedrag koningspoedel

Bericht door Anneke » 25-09-2007 14:13

En vragen staat vrij hoor.
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 25-09-2007 14:50

Hai Anneke,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Hier heb ik tenminste wat aan. Zelf hebben we hier een dwergabricoosje. Inderdaad kan ik wel herkennen wat je over jou abrikooskoningspoedel beschrijft [quote]De Abricoos: Een heerlijke tuttebel. Heel rustig, aanhankelijk en de gehele dag naast je. Graag bij je op de bank het liefst, en zelfs verlegen als er net mensen binnen zijn[/quote] Dit is echt heel herkenbaar. Het enige wat iets anders is dan bij jouw abricoos is dat de dwerg wel heel waaks is (tenminste wanneer het haar uitkomt, want als ze diep slaapt kan het haar gestolen worden). Ze is ook wel fel naar andere honden toe, maar dit is eigenlijk begonnen nadat onze andere hond gestorven is. Dus hoe kleiner hoe feller zou wel van toepassing zijn.

Zijn teefjes feller dan reutjes bij de koningspoedel ? Of maakt dat niet uit ?

Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 25-09-2007 19:55

Wat ik ervan zeg is dat teefjes vinniger zijn ja.
Maar ik ben een teven baasje.
Het zijn gewoon schatten, en deels leg dat ook echt aan je zelf en aan de opvoeding. De abricoos die ik hier heb, bezit ik pas 12 weken, en door eigenlijk een strenge aanpak vanaf het begin is ze echt onze hond geworden. Je kan beter streng beginnen, en je laten vieren. Dan er pas later achter komen dat je bijv liever niet heb dat ze op de bank leg, en dan pas gaat ingrijpen.

Ook ik heb hier een hondje van 5 jaar die onlangs zijn maatje is verloren. Ik ben nu met Bach remedie begonnen, en echt het werkt. Ze kon niet alleen zijn, was bang dat ik weg ging en echt in heftige vormen. Ging spullen kapot bijten, was echt zielig. Ik naar de dierenarts en die man schreef me tabletten voor van 1 euro stuk. Toen ik op internet zag wat die tabletten deden, ben ik er direct mee gestopt. Mijn hond heb recht op een mooi leven, en niet 24 uur per dag het gevoel dat ze slaapt enz.

Toen zijn we verder gaan kijken en kwamen bij dit homeopatische middel uit.

Heerlijk en Roma is bijna het oude hondje weer. Ze krijg het niet meer elke dag en is ondertussen ook loops geworden. Wat de plaats in de roedel ook weer een mooi plek gegeven heb.

Zo zie je maar weer, aan vele dingen kan je iets doen.

En als ik het zo lees, zal er bij jou een grote geplaatst moeten gaan worden. Ben je daar al een beetje uit?
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 26-09-2007 09:57

Hai Anneke,
[quote]En als ik het zo lees, zal er bij jou een grote geplaatst moeten gaan worden. Ben je daar al een beetje uit?[/quote] Nee daar zijn we nog niet helemaal uit.....We willen eerst de dood van onze border collie een plaatsje kunnen geven. We zouden het ook niet eerlijk vinden ten opzichte van de volgende hond dat hij een "vervanger" van de border collie zou zijn.

Ik ben natuurlijk wel aan het orienteren welke hond bij Jazz (onze dwergpoedel) en bij ons zou passen. De tijd zal het wel leren.
(Goh, wat een zware woorden voor zo 's morgens vroeg) :lol:
Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 26-09-2007 23:13

:lol: :lol: s'Morgens vroeg zeg jij.

Koffietijd jo.

Maar vind het wel goed van je dat je alles rustig overweg eer je een definitieve beslissing gaat nemen.
Plaats reactie