Alleen overblijven

Hier kan je vragen/ervaringen kwijt over het gedrag van je hond.
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Alleen overblijven

Bericht door Sacha » 07-09-2007 16:13

Hallo allemaal,

Vandaag was een hele nare dag voor ons. We hebben onze border collie laten inslapen. Gisteren begon hij ontzettend te kwijlen, hele plassen kwijl op de grond, in zijn mand. Vandaag werd ontdekt dat hij een tumor had bij de schildklier. Het kon niet geopereerd worden en de toekomst zag er slecht uit.
Nu is ons dwergpoedeltje helemaal alleen. Ze heeft altijd andere honden om zich heen gehad. Zal zij het aankunnen ? Wat denken jullie ?

Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: Alleen overblijven

Bericht door Anneke » 07-09-2007 17:15

Sacha.

Eerst wil ik je heel veel sterkte wensen, met het verlies van je kanjer.

Mijn vraag is hoe oud is je poedeltje?
Eet en drink ze wel, of merk je nu al dat ze haar maatje mist?

Ik zelf heb net 11 weken geleden ook een hond verloren, maar hier merkte ik al toen ik hem meenam dat de andere vreselijk begon te loeien. Ze is ook nog nooit alleen geweest, en ja wij hebben spoedig een andere erbij genomen.

Voor mijn hond beter, maar ik merk ook voor het gehele gezin. Ik heb een 4 jarige koningspoedel erbij gekregen, en echt het gaat geweldig.

Maar ik denk dat ieder bij zijn eigen moet neerleggen. Bekijk de situatie, zowel bij je hond maar ook bij de rest van je gezins leden.

Een hond is een roedel dier.
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 07-09-2007 17:26

Hai Anneke,

Dank je voor je medeleven. Je weet zelf hoe rot (op zijn zachtst gezegd) het allemaal is[quote]Mijn vraag is hoe oud is je poedeltje?
Eet en drink ze wel, of merk je nu al dat ze haar maatje mist? [/quote]Ze is bijna 3 jaar. Ze eet en drinkt wel, maar je merkt aan haar dat ze anders reageert dan anders. Natuurlijk pikt ze ook ons verdriet op....ze reageert op elk geluid heel alert en heel fel. Meer zo van nu moet ik heel de boel hier recht zien te houden.

Groetjes
Sacha
Merel
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-06-2007 13:58

Bericht door Merel » 09-09-2007 12:01

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verlies van je hond... :(
Het lijkt me wel moeilijk als een hondje ineens alleen is terwijl hij/zij altijd gewend is om een andere hond om zich heen te hebben..

ik kan je geen tips geven, alleen sterkte wensen!
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 09-09-2007 13:56

heel veel sterkte met het verlies van je hond :( ... vreselijk zeg ... ik heb ook geen tips srry :(
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 13-09-2007 16:53

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven :D Het begint nu toch echt door te dringen dat Quito (onze border collie) er niet meer is. Ook bij Jazz (onze poedel) merk je het. Ze komt regelmatig bij me staan met haar staart tussen de poten en kijkt me zo aan van waar is hij nou. Gisteren heeft ze 2 x overgegeven. Doet ze altijd als ze stress heeft. Haar leventje staat natuurlijk helemaal op z'n kop. Het zal allemaal wel tijd nodig hebben vrees ik

Groetjes
Sacha
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 13-09-2007 17:21

Sterkte met het verlies van je hond :(

Benno bleef vorig jaar ook alleen achter toen ik in korte tijd twee honden in moest laten slapen. Ook hij was altijd samen geweest en was het dus totaal niet gewend om enig hondje te zijn. Hij was helemaal uit zijn doen. Ik heb toen vrij snel Jip erbij genomen, hij moest er eerst niks van weten maar na een tijdje ging het beter en beter en bloeide hij helemaal op!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 13-09-2007 18:29

Lees het nu pas!
Wat erg zeg... heel veel sterkte nog met het verlies :cry:

Heb je Jazz wel afscheid laten nemen van Quito?
Wij zijn dat toen "vergeten" met Bell de Jack Russell, Sissi(de poedel) was haar dikke vriendin, sliepen altijd samen, deden alles samen. Maar opeens was ze dus weg. Sissi is er echt heel naar van geworden. Maar uiteindelijk vrolijkte ze wel weer op, we hadden nog wel meer honden namelijk.

Ik heb denk ik niet echt tips, veel afleiding en lekker met haar spelen doen haar misschien goed? En misschien in de toekomst nog een hondje erbij?
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 13-09-2007 18:36

Hey Kelly,

[quote]Heb je Jazz wel afscheid laten nemen van Quito? [/quote] Helaas is dit niet gebeurd....het moest allemaal zo snel gaan....En een hondje erbij, daar willen we nog even mee wachten. We moeten het eerst zelf een beetje verwerken en willen daarom niets overhaast doen.

Groetjes
Sacha
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 26-10-2007 20:28

Hallo allemaal,

We zijn nu al weer een tijdje verder....Het verlies van onze border collie blijft moeilijk, maar ik moet wel zeggen dat onze Jazz (de dwergpoedel) zich ontzettend goed aanpast. We zijn nu ook wel bij een gedragstherapeut geweest omdat Jazz ten opzichte van andere honden zo ontzettend fel gedroeg.....Dat was niet leuk meer. Ze was nog nooit alleen geweest, altijd honden om zich heen gehad. Het felle gedrag was dat ze eigenlijk heel erg bang was en daarom een grote mond opzette. Maar we hebben wat "handvaten" gekregen en ze is totaal aan het veranderen. Het wordt nu gewoon leuk als we andere honden tegen komen.

Wat is dat ook al weer dat poedels snel leren....hier gaat het als een tierelier :D :D Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind :wink: Haar eerste "aardsvijand" is geen "vijand" meer, maar ze speelt er nu elke dag mee. ik moet zeggen : ik kan dit alleen maar toejuichen....Leve de hondengedragstherapeut :D
Plaats reactie