Karakter van de Poedel

Hier kan je vragen/ervaringen kwijt over het gedrag van je hond.
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 30-06-2007 04:15

Bij ons leven grote poedels en kleintjes goed samen.
Abil, vijf jaar oud is wel als puppy, mee opgevoed door oud dwergpoedeltje en heeft geleerd voorzichtig te zijn met een kleintje;
Toen zijn oude vriendje inmiddels 15 jaar geworden stierf, heeft hij
een hele tijd getreurd. Hij heeft nooit meer in de mand van zijn oude vriendje willen liggen. Ondanks dat het de grootste mand was, die de kleine dwergpoedel ingepalmd had.
En de twee andere koningspoedels,van 18 mnd en 6 mnd doen hem gewoon na. Ik heb de mand dan maar weggedaan.
Met eigen kinderen is Abil wel geduldig en de twee anderen zijn vriendelijk tegen alle kinderen. Maar een zeker respect wordt toch verwacht, ze houden er niet van dat men probeert met hen te sollen.
Voor een spelletje in de tuin zijn de jongste altijd te vinden
Voetbal of verstoppertje of met speeltje...
Koningspoedels houden van lange wandelingen, en sporten.
Zijn aanhankelijke knuffels
Dwergpoedelke is een kwikzilvertje, houdt van beweging en spel en
ook sport (behendigheid). Houd ervan op schoot te zitten, een aanhankelijk lief hondje.
De oudste poedel helpt met opruimen van speeltjes, brengt mij al de rondslingerende speeltjes die ik aanwijs en de twee jongste beginnen ook te helpen. Voor een knuffel of een hondenbrokje doen poedels veel en om hun mensen plezier te doen. Hier houden ze bvb van lachende mensen, dan doen ze vrolijk mee.
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
doky
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-07-2007 12:52

Bericht door doky » 05-07-2007 13:55

kan de kleur ook nog iets met het karakter te maken hebben?
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 15-07-2007 06:44

[quote="doky"]kan de kleur ook nog iets met het karakter te maken hebben?[/quote]
men zegt van wel. De witte schijnt wat milder te zijn t.o.v de zwarte.
Maar dat weet ik niet. Bibi van mij was wit en wel "liever" en knuffeliger als Vienna. Maar ik heb Bibi niet als pup gekregen dus weet ik niet of ik hier dan een eerlijk vergelijk aan heb
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 17-07-2007 15:32

Ik heb ook gehoord dat er wel verschil in zit. Maar of het echt zo is?
Je zou wel bijna denken dat zwart het pittigste is, alleen al door de kleur zou je dat denken 8) :lol:

Pip is wel een pittige dame met enorm veel karakter. Niet onderdanig naar andere honden, wat ook best als nadeel kan werken vind ik. Ben niet zo blij als ze een grote logge dominante hond tegenkomt, en ze zelf ook denkt dat ze dat is. Daar komen ruzies van..... :roll:
Zodoende mag ze ook niet met de cheza de ridgeback van mijn moeder samen los, de ridgeback slaapt op stal en kan alleen los met mijn lieve schattige hondjes die Cheza echt als hogere zien. Pip die kijkt alleen al zo naar Cheza zo van...."Ik kan jou wel aan, IK ben de baas" Cheza pikt dat niet, en zo ontstaat er ruzie. Onze vorige poedel is er bijna aangegaan daardoor. En konden uiteindelijk niet meer samen. En nu is het weer hetzelfde met Pip de 2e poedel hier.... Gelukkig wonen we groot en is er ruimte zat om ze niet samen los te doen.

Met mijn andere hondjes heeft Pip niet vaak ruzie, in het begin toen ze pup was wel wat meer, ze vond namelijk toen ze hier nog geen 10 min. was dat ZIJ al de baas is...Dus dat gaf wat strijd, maar niet ernstig ofzo. Nu gaat het goed, iedereen weet zijn plek...
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 18-07-2007 16:49

wow Pip toch :shock: . Hoe oud is Pip nu ??

Ik moest gelijk aan Ayla denken, die kwam hier met 9 wk in huis van: hallo ik ben hier de baas; mijn wil is wet ..... ... lol. Jamie is daarin meegegaan tot bepaalde hoogte. Omdat Ayla zo'n ontzettend ander hondje is dan Jamie ; ze heeft veel meer zelfvertrouwen, denkt idd dat ze een pitbull is :shock: , gaat zelfs de staffords van 40 kg te lijf :( tja dat kan nu nog als ze pup is maar straks accepteren ze dat niet meer. Gelukkig heb ik nu ook onderdanig gedrag van haar gezien en daar ben ik heel blij mee. Ze is eindelijk gaan liggen laatst voor een andere teef en dat vond ik heeeeeel wat. Reuen windt ze zo om dr vinger :roll: . Jamie is wonder boven wonder nog wel in roedelrang hoger dan Ayla, hij heeft haar zelfs gecorrigeerd laatst; ik wist niet wat ik zag LOL. Jamie (zilvergrijs) heeft veel meer zenuwachtige en nerveuze trekjes, die zag ik ook bii zijn moeder en nu hij wat ouder wordt, wordt het erger :( . Hij is ook superaanhankelijk, heeft minder zelfvertrouwen, schrikkerig enz. Maar kan ook weer heel rustig zijn, op zichzelf. Naja ik heb hier 2 tegenpolen in huis en dat is wel goed voor het evenwicht; alleen qua dominantie zijn ze er nog niet uit :wink: .
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 19-07-2007 14:19

Haha Ayla lijkt wel net zo als Pip te zijn :lol: Die kunnen vast leuk spelen met elkaar...
Ik heb Pip echt nog nooit zien liggen of onderdanig gedrag zien vertonen. Pip is nu een jaar(op een paar dagen na), en vanaf pup af aan al zo :roll:

Maar ze is ook een beetje gek hoor, je kent Chihuahua's wel he?! Dat zijn nou ook kleine pitbulls maar dan meer in de vorm van, veel grommen en blaffen dan denken ze dat ze heel stoer en groot ben. (vaak is het ook wel angs blaffen hoor) Pip vind die kleintjes geweldig !! Ze wil er dolgraag mee spelen, maar die Chihuahua's die willen dat niet. Veel te groot en lomp. De Chihuahua van een vriendin die hapt continu naar Pip haar poten, bijt zelfs in haar vacht.... PRACHTIG vind Pip dat, ze gaat er dan nog meer op in...en als die Chihuahua da eindelijk eens zijn mond heeft gehouden dan gaat Pip weer treiteren en uitdagen zodat die weer gaat blaffen en grommen, want dat vind ze mooi... :? Dus ik probeer Pip dan maar bij me te houden....

Pip is ook zo'n vervelende hond die bange hondjes juist op stang wil jagen, vreselijk vind ik dat ! Al doet ze het denk ik niet express, ze wil alleen maar spelen, maar ze ziet niet dat die hondjes dat niet willen. Pip moet dus nog veel leren, leren om goed naar mij te luisteren zodat ik dit soort dingen kan voorkomen :wink:

Maar al met al is Pip gewoon een vreselijke enthousiaste drukke speelse hond die geen genoeg krijgt van SPELEN. Dus ja....dan wil je dat echt alles en iedereen met je speelt :lol:
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 31-07-2007 13:20

onze witte poedels waren altijd eenkenniger, gereserveerd tegenover vreemden.
Mensen die ze kennen begroeten ze wel en doen lief, maar blijven toch afwachtend en gereserveerd.
De bruine koningspoedel is qua karakter zo tussen de twee
Gereserveerd, redelijk rustig, maar laat zich toch gemakkelijker aankomen door vreemden, dan zijn witte huisgenoot. (wat een onderdeel is van de gehoorzaamheidstraining)
De zwarte is de meest sociale, soms over enthousiast bij begroeting bekenden. Vreemden worden ook begroet, mss ietwat rustiger..
Gelukkig maar :D
Het zijn drie clowns maar het grootste zotgat is toch de zwarte poedel, en ook een tikkeltje koppiger bij training. De twee anderen zijn wat bedachtzamer. Sterk op baasje gericht .
Er is een grote "will to please ' bij alle drie.
Onze abrikoos dwergpoedeltje van net twee jaar, die we onlangs
adopteerden is lief aanhanhelijk en een echte kwikzilver.
Laat zich niet zo makkelijk borstelen, het is een worstel partijtje :o . grrrr...... maar bijt toch niet en ja moeilijk kan ook, al duurt het langer :lol:
Poedels zijn schatten van honden en we zouden geen enkele willen missen..... :lol:
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 09-08-2007 19:43

Hallo.

Wij hebben hier 3 koningspoedels en allemaal verschillende kleuren.

1 abricoos van 4 jaar die heel rustig is maar ook wel haar lippen kan ophalen als de andere honden iets doen wat haar niet aanstaat. Maar dit kom puur door haar verleden ik heb ze pas 7 weken.

Dan nog een zwarte pup van 9 maanden die heel spontaan, ondeugend en robuust is. Geen gevaar ziet en overal heel erg leuk denk te zijn. Kortom een heerlijke puberende puber poedel.

Dan nog een chocoladebruine van 9 maanden. Die echt hyper is en altijd leug gevonden moet zijn. Ze draai met haar kontje en verkoop zich echt. Ook lekkere puber en heel ondeugend.

Maar alledrie zijn het schatten, die nooit lelijk zouden doen op een indringer hond of mens.

We flink blaffen maar helaas we kunnen commando's geven.

Ik zelf heb de neiging om de zwarte voor te trekken. Dit omdat zij de grootste clown van allemaal is. Zou ze jou aan zien komen lopen met je hond, dan kom zij op twee poten naar je toe. En zwaai met haar voorpoten.

Hiervoor heb ik een grijze middelslag gehad. De grootste ramp van mijn leven. Die heb echt alles gesloopt en altijd alles bij elkaar gegild. Maar ik ben een hondenlifhebber had voor hem gekozen en heb ze 12 jaar gehad. Ondanks alle problemen.

Daarvoor heb ik een toypoedeltje gehad een Harlekijn.
Dat was zo'n lief aanhankelijk beestje alles kon ze, ging in een boodschappen tas mee op de brommer. Liep nooit aan een riem.
Maar helaas zij is maar 6 jaar oud geworden. Ook zij is overleden aan een baarmoederoperatie.

Twee honden heb ik hieraan verloren en helaas in september moet onze abricoos het ook gedaan worden.
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 14-08-2007 00:32

oei dat is verdrietig
Hopelijk komt alles goed. Wij duimen voor het arme schatje
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 18-08-2007 22:00

[quote="Anneke"]
Hiervoor heb ik een grijze middelslag gehad. De grootste ramp van mijn leven. Die heb echt alles gesloopt en altijd alles bij elkaar gegild. Maar ik ben een hondenlifhebber had voor hem gekozen en heb ze 12 jaar gehad. Ondanks alle problemen.
[/quote]

:shock: :shock: mag ik vragen van welke fokker die afkwam ??
Kheb zelf ook een grijze middenslag en hij is nogal nerveus, neurotisch en laat nogal stereotiep gedrag zien bij stress. Stress is bij hem soms al een vlieg die voorbij vliegt ..... hij is snel afgeleid daardoor bij eten. Verder wordt hij nu wat stabiler vind ik, al schiet tie vaak terug in het neurotische gedoe :( :roll:
Plaats reactie