Karakter van de Poedel

Hier kan je vragen/ervaringen kwijt over het gedrag van je hond.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 24-08-2007 13:51

Hoi hoi.

Mijn grijze middelslag kwam van een fokker uit Barendrecht vandaan. Later hoorde ik dat vele van deze fokker zo waren.
Als ik nu terug kijk op alle poedels die ik gehad heb dan was die de moeilijkste van alle.

Maar eigenlijk wil dat niets zeggen. Toen wij weer aan poedels begonnen, hield hier een mevrouw in het dorp ons aan. En vroeg echt waarom we aan poedels begonnen waren. Want ppfftt zij had er tweemaal een gehad en oo die had ze in laten slapen want ze waren zooo vals.

Nu ben ik, echt ik en ga die persoon natrekken. Was niet zo moeilijk want met een dochter van haar heb ik in de klas gezeten. Dus heelll toevallig kwam ik die tegen in een winkelcentrum en heb haar ook een beetje uitgevraagd.
Kreeg ook te horen dat haar moeder geen dag thuis was, altijd maar werken en geen tijd voor de honden.

Tsja en laat een poedel nu echt aanhankelijk zijn en ook graag de baasjes om d'r heen hebben. Dus ik vind het niet vreemd dat ze zoals zij zegt vals waren.

Maar dan nog inlaten slapen om zoiets, had ze graag een paar weken hier gehad hoor. Eerlijk gezegt geloof ik er niet zo heel veel van.

Ze kunnen heerlijk vinnig zijn, maar echt vals mmmmmmm.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 24-08-2007 13:55

En er is heel goed spul te verkrijgen voor dit gedrag hoor.

Ik zelf heb ook een hond die na het overlijden van mijn oudste, heel erg nerveus en verlatings angst heb opgebouwd. Ik ben op internet gaan snuffelen en vele mails verstuurd. Zo ook naar de dierenarts geweest, die me een soort prozac voor schreef. Dit laatste heb ik 4 dagen gebruikt maar de hond werd er helemaal dizzy van.

Toen kwam ik bij een homeopaat terecht en die vertelde mij dat ik eens Remedie Bach en dan de rescue, eens moest proberen.

En ik kan tot nu toe zeggen 2 sprays in haar bekkie als we weg gaan en ze gaat gewoon leggen en is vrij rustig. Niet slaperig, ze loop gewoon mee naar de deur zonder te piepen of te loeien.

Misschien ook iets voor jou. Je kan het gewoon bij een goede drogist krijgen. Kost 14,95.
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Re: Karakter van de Poedel

Bericht door Sietje » 24-08-2007 21:44

[quote="Merel"]Hoe is het karaker van de poedel??

En verschillen de karakters van de grote, middenslag, dwerg en toy poedel van elkaar??

in wat voor een omgeving past de poedel het beste en waar juist niet??
(is het een gezins hond? kan hij met kleine hondjes overweg? etc etc)

ik wil alles weten :D[/quote]

Hoi!
In alle poedelboekjes die ik verslonden heb stond geen enkel verschil in karakter beschreven tussen de verschillende maten en kleuren. Maar de ervaring leert dat de groten inderdaad veel rustiger zijn dan de kleintjes. De kleintjes zijn over het algemeen wat drukker en ook wel wat luidruchtiger dan de groten. Verder worden de kleintjes denk ik over het algemeen wat meer vertroeteld en op schoot genomen (dominante positie) waardoor hun, toch al overtrokken, zelfbeeld alleen maar groter wordt! :lol:
Verder hoor ik nu van allerlei poedelmensen die mijn wat wantrouwende Amigo zien van "Ooh, maar dat is typisch abrikoos!" en van mijn witte allemansvriend zeggen ze weer dat dat typisch wit is!!!! En het schijnt dat de bruine echt de allergrootste clowns zijn!
Verder zijn mijn reuzenpoedels binnen heel lief en voorzichtig met de Toy, alleen buiten gaat de Toy het eerste half uur mee in de buggy, want dan gaan ze echt totaal uit hun dak en kijken ze echt niet meer uit waar ze hun grote lompe voeten zetten! Na dat eerste halve uur zijn ze weer helemaal bij hun verstand en kan de Toy ook lekker gaan genieten!
Waar je zeker tegen moet kunnen als je met een Poedel wilt samen leven is dat hij zich gewoon echt overal mee moet bemoeien. Mensendingen die een andere hond totaal niet interesseren, vindt een Poedel gewoon reuze interessant! Als je een tijdschrift openslaat, als je een laatje opentrekt, of als je je bukt om iets van de grond te rapen altijd die Poedelkuif voor je neus, hahaha, moet je wel tegen kunnen! Of misschien zijn alleen die van mij maar zo ongemanierd!
[url=http://upload2.postimage.org/428598/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/428598/DSCF0006.jpg[/img][/url]
Merel
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-06-2007 13:58

Bericht door Merel » 25-08-2007 12:10

:lol: leuk om te lezen zeg!!!
toch krijg je pas een echt goed beeld van ze als je ze in het echt heb mee gemaakt! ik heb ze geloof ik 8 jaar geleden een keer gezien en laatst op een show, maar op een show krijg je geen goed beeld van een hond..
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 25-08-2007 15:11

Klopt op een show zie je alle poedels heerlijk rustig staan. Medicijnen misschien?

Maar wat Sietje beschrijft lees ik met veel lol mee. Ook hier is die nieuwsgierigheid en bemoeienissen heel erg aan de gang.

Gisteren was bijv mijn zoon jarig 14 jaar geworden. En alle zakken, schoenen zijn besnuffeld. Gebak uit de koelkast ppfftt waarom zij niets.

Heerlijk dat karakter.

Van mij mogen ze, al moet ik zeggen wel tot zekere hoogte.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 25-08-2007 15:13

En wat betreft de clown.

Ja echt de chocolade bruine zijn daar echt goed in.

Maar hier schelen ze maar 3 dagen de bruine en de zwarte en als je dan kijk wat een streken ze uithalen. De zwarte bijv wil toch bovenaan staan en wat let je dan om gewoon boven op de tuintafel te gaan staan. Niets toch?

Je kan dan gewoon lekker naar binnen kijken en ben lekker groter dan de ander.

Ondertussen de bruine tong helemaal uit zijn bekkie en maar gek doen onder de tafel.
Plaats reactie