Het gaat erg goed met Bantu

Fotos en verhalen van puppies, hier kan je al je avonturen en fotos kwijt over je pup !
Plaats reactie
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Het gaat erg goed met Bantu

Bericht door Monique » 22-08-2007 05:53

Bantu is nu bijna een week bij ons, en het gaat erg goed met haar. Het is een erg vrolijke vrije pup, die goed op haar tellen past bij de andere honden. In de ren/bench vind ze iets minder en ze zet het dan op een schreeuwen. En wat kan er dan een geluid uit zo'n kleine wurm komen zeg!! :twisted:
Met de andere honden gaat het ook goed. Vienna negeert haar nog steeds totaal. Maar ben niet anders van haar gewend en zal ind e toekomst wel beter worden als Bantu wat groter is, en Vienna met haar kan spelen. nu is het nog allemaal te klein en te springerig. Bantu heeft wel al 1 keer van Vienna op haar sodemieter gehad, omdat Bantu dacht samen met Vienna een maaltijd te kunnen delen :P , nou mooi niet, he!!
Ze moet dit toch leren en respect hebben voor die oudjes. Kay gaat haar wat meer accepteren maar ook zij kijkt mij af en toe zo aan van: " wat heb je nu weer in huis gehaald" :shock:
Didge is erg lief tegen haar en ze spelen al erg leuk. Hij is zo voorzichtig als rauwdauwende cattledog!! Ben hier best wel trots op.
Het eten gaat ook goed. Ze staat nog voornamelijk op Carnibest met iedere dag een nieuw barfhapje. Ze heeft al kip, eend, parelhoen en een sardientje gehad. Vrijdag krijgt ze een kwarteltje. Ook spiervlees en groente zijn al geintroduceert :)
Gisteren zijn we voor het eerst naar puppiecursus geweest. Erg leuk om haar zo vrij tussen die andere pups te zien lopen. En we hebben haar meegenomen naar de behendigheidstraining van Didge. Hier staan ook koeien, en dat vond ze erg spannnend :D
Verder hebben we iedere dag een korte "trainingssessie". Ik ben haar de clicker aan het leren, natuurlijk veel spelen (ze apporteert al goed), en ze staat iedere dag op tafel en dan borstel ik haar een beetje, en kijk tandjes, oortjes en oogjes na. Ze is het nog niet overal mee eens maar ondergaat het steeds beter.
Met wandelen gaat ze in de buggy mee, en dat vind ze ook wel goed. Als ik ff tijd heb, en mijn vriend kan de grote honden uitlaten , dan ga ik met haar alleen op pad (markt, straat, o.i.d)
Dit was de eerste update van dit kleine wereldwonder, en nieuwe foto's die bijna iedere dag geplaats worden, kunnen jullie zien op :
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZHUQ73UT
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 22-08-2007 22:53

Wow klinkt allemaal super zeg !
Een leuke vrije bijdehandte pup :wink:

En leuke foto's weer !

Ff vraagje....zo'n standaard op je trimtafel met die halsband eraan, maak je daar de honden aan vast ofzo? Heb zoiets nog nooit gezien !
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 22-08-2007 23:49

Klinkt als een heerlijke pup! De foto's zijn ook erg leuk :D

[quote]Ff vraagje....zo'n standaard op je trimtafel met die halsband eraan, maak je daar de honden aan vast ofzo? Heb zoiets nog nooit gezien ![/quote]

Vroeg ik me ook al af :wink:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 23-08-2007 06:49

Ff vraagje....zo'n standaard op je trimtafel met die halsband eraan, maak je daar de honden aan vast ofzo? Heb zoiets nog nooit gezien ![/quote]

Yep, gewoon een stang met een halsband eraan. Werkt super!! Ik heb in het verleden teveel honden gehad die van de tafel af sprongen. Gelukkig nog nooit iets gebeurt, maar vind het zelf een stuk veilger werken. Ook voor mezelf!!
Ook voor agressieve honden een uitkomst.
Mijn eigen honden staan eigenlijk altijd los op tafel omdat ze gewoon meer gewend zijn als een doorsnee trimklant :)
Ik heb ook wel met een galgje gewerkt (lusje vanaf boven de tafel), maar dat vind ik zelf onhandig als de hond gaat draaien op tafel :wink:
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 23-08-2007 10:51

[quote="Monique"]Ff vraagje....zo'n standaard op je trimtafel met die halsband eraan, maak je daar de honden aan vast ofzo? Heb zoiets nog nooit gezien ![/quote]

Yep, gewoon een stang met een halsband eraan. Werkt super!! Ik heb in het verleden teveel honden gehad die van de tafel af sprongen. Gelukkig nog nooit iets gebeurt, maar vind het zelf een stuk veilger werken. Ook voor mezelf!!
Ook voor agressieve honden een uitkomst.
Mijn eigen honden staan eigenlijk altijd los op tafel omdat ze gewoon meer gewend zijn als een doorsnee trimklant :)
Ik heb ook wel met een galgje gewerkt (lusje vanaf boven de tafel), maar dat vind ik zelf onhandig als de hond gaat draaien op tafel :wink:[/quote]


Aah oke, en die stang kan je dan hoog en laag doen? klinkt inderdaad wel handig ja :wink:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 23-08-2007 13:56

[quote="Jippie"][quote="Monique"]Ff vraagje....zo'n standaard op je trimtafel met die halsband eraan, maak je daar de honden aan vast ofzo? Heb zoiets nog nooit gezien ![/quote]

Yep, gewoon een stang met een halsband eraan. Werkt super!! Ik heb in het verleden teveel honden gehad die van de tafel af sprongen. Gelukkig nog nooit iets gebeurt, maar vind het zelf een stuk veilger werken. Ook voor mezelf!!
Ook voor agressieve honden een uitkomst.
Mijn eigen honden staan eigenlijk altijd los op tafel omdat ze gewoon meer gewend zijn als een doorsnee trimklant :)
Ik heb ook wel met een galgje gewerkt (lusje vanaf boven de tafel), maar dat vind ik zelf onhandig als de hond gaat draaien op tafel :wink:[/quote]


Aah oke, en die stang kan je dan hoog en laag doen? klinkt inderdaad wel handig ja :wink:[/quote]

als ik er aan denk zal ik er een foto van maken. Toestel; ligt toch in de aanslag voor Bantu :D
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 26-08-2007 06:19

Aah oke, en die stang kan je dan hoog en laag doen? klinkt inderdaad wel handig ja :wink:[/quote]

als ik er aan denk zal ik er een foto van maken. Toestel; ligt toch in de aanslag voor Bantu :D[/quote]


Foto's geplaatst onder "fotoos" :D
Plaats reactie