vragen

Alles omtrent het fokken, vragen? Plaats het hier.
orpa
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-07-2007 00:14

vragen

Bericht door orpa » 23-07-2007 23:49

hoi allemaal,

ik zit met wat vragen.
wij hebben zelf stabij's en fokken daar ook mee. alles volgens de regels en normen van de vereniging, die tevens bemiddelt (wachtlijst voor pupkopers). wij zijn gewend aan een tamelijk strak beleid hierin en selecteren zelf streng onze pupkopers.
nu zijn we op zoek naar een poedel, wsch. een dwerg. liefst een teefje, waar we in de toekomst een enkel nestje mee willen fokken. verder willen we er mee trainen, gg en behendigheid.
maar:
* hoe kom je eigenlijk aan een poedeltje van een betrouwbare fokker?
* hoe kom je uberhaupt aan adressen van fokkers, anders dan via startpagina - fokkers?
* wat doet de npc in deze? op de website zie ik geen info voor aanstaande pupkopers. foto's zijn niet toegankelijk.
* wat kost een hond met stamboom? is er een vaste, afgesproken prijs?

ik vind het buitengewoon lastig om eerlijke info te krijgen over deze honden. ligt dat aan mij??

dank voor degenen die ons met wat informatie op weg kunnen helpen!

groetjes,
orpa
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Re: vragen

Bericht door Jippie » 24-07-2007 15:32

Ik ben nog niet zo ervaren op poedel gebied hoor, maar ook wij vonden het best lastig om op zoek te gaan naar een poedel. Eerst wouden we een grote, daar veel naar geinformeerd, ook weer via shows/fokkers en zo kom je wel wat dingen te weten. Bijv. welke lijnen erg goed zijn, en wat ze niet en wel aanraden. Maar uiteindelijk zijn we toch weer voor de middenslag gegaan, eigelijk omdat dit toch wel heel wat scheelt qua onderhoud. Maar onze middenslag is toch nog veel werk :lol:

Ben je lid van de NPC? Daar staan ook een hoop advertenties in van fokkers, en die zou ik dan gewoon eens bellen en bezoeken. En op shows is het ook leuk om te kijken, als je dan een dwerg ziet die je aanspreekt, kan je daar eens wat meer over zoeken.

Prijs zou ik niet weten hoor...

Wij hebben onze middenslag poedel uit Denemarken, ik ben eigelijk op de website van de fokker gestuit na een avondje surfen op i-net. Het sprak me allemaal heel erg aan, en vind de honden prachtig. Dus zo zijn wij aan onze Pip gekomen. Van een andere poedel fokker hadden we wel wat tips gekregen waarop te letten bij de keuze van een pup daar, maarja..als "leek" is dat wel heel moeilijk hoor. Het gevoel bij deze fokkers voelde in ieder geval wel heel goed, en we zijn er heel tevreden over.

Zou gewoon lekker naar shows gaan, daar mensen aanspreken, mensen bellen, surfen op internet. En zo kom je dan langzamerhand wel verder.

Succes :)
Canino
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-07-2007 02:36

Bericht door Canino » 24-07-2007 20:47

Het hangt er ook van af wat je wilt voor kleur.
En wil je een dwerg of toch wat anders ?
Ik denk dat je ongeveer 750 euro moet betalen.
Gr Sanny.
orpa
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-07-2007 00:14

Bericht door orpa » 24-07-2007 22:17

Dank voor jullie reacties!
Op shows komen we toch wel af en toe om onze stabij's uit te brengen, dus een kijkje bij de poedels is dan zo genomen... altijd leuk.
En toch maar lid worden van de NPC?

dank voor de tips!

groetjes,
orpa
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 24-07-2007 22:39

[quote="orpa"]Dank voor jullie reacties!
Op shows komen we toch wel af en toe om onze stabij's uit te brengen, dus een kijkje bij de poedels is dan zo genomen... altijd leuk.
En toch maar lid worden van de NPC?
[/quote]

Ja zeker doen, lekker neuzen bij de poedelring, en als je nou naar een show gaat, laat het hier even weten. Misschien ben ik ook wel op die show :)

En ja...zo'n boekje van de NPC is toch altijd leuk om te hebben? Staat ook in wanneer er weer een clubmatch of jonge hondendag is ofzo. En je hebt allerlei telefoonnummers/websites/emailadressen bij de hand :) Dus altijd handig om daar lid van te zijn, ook al heb je nog geen poedel.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 14-08-2007 08:40

ik denk dat het erg belangrijk is wat je wilt??
Ik zou zelf nooit een hondje van internet o.i.d kopen. Honden van erkende fokkers aangesloten bij de vereniging, die zou ik een bezoekje brengen (hoe leven de honden, hoe gaan de mensen er mee om, enz), en dan moet je gevoel goed zijn. En idd op shows kijken welke type hond je aanspreekt.
Ga je er mee werken, denk ik dat het belangrijk is dat er gewerkt word met de ouderdieren.
En de verschillende onderzoeken die de ouderdieren gehad hebben (maar dat weet je zelf natuurlijk ook met de stabij)
En als het mogelijk is zou ik (als de combinatie of 1 van de ouderdieren vaker gebruikt is) naar nakomelingen kijken.
Mijn grote poedels komen van Jetty van de Hulst. Heerlijke honden altijd aan gehad (Vienna nog, Bibi is helaas overleden).
Toen ik vorig jaar besloten had, er een poedel bij te willen, ben ik rond gaan kijken op wedstrijden, shows, e.d.
Ik zou voor een harlekijn gaan, maar na veel navraag gedaan te hebben, is er jammer genoeg over de karakters weinig bekend, en de vachten schijnen moeilijker te zijn als de 1 kleuren.
Ik wil liever geen hond uit het buitenland (puur alleen omdat ik het nest graag wil zien opgroeien), en zo ben ik bij Yvonne v/d Heide uitgekomen (www.standingstrong.nl). Ik kende haar een beetje uit de tijd dat ik af en toe met Vienna en Bibi naar een show ging. Ik wist dat ze aktief was in de hondensporten met de honden, en ze af en toe een nestje fokt.
Ik heb haar benaderd en bij haar op bezoek geweest. Het gevoel was gelijk goed. Honden spraken me aan, en ook de reu die ze gebruikt voor het laatste nest waar ik Bantu uit krijg a.s donderdag.
Ik ben geen lid meer van de NPC (word ik binnenkort wel weer), maar in de tijd dat ik lid was wilde men veel voor je doen, en krijg je eerlijke antwoorden omtrent fokkers en nesten.
Als je interesse hebt in een dwerg, kijk eens op de site van standing strong. Hun dwergje is gedekt en moet eind augustus bevallen.
Met haar word ook gewerkt. Een super adres voor een eerlijk, werk hondje
heel veel succes :D
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 14-08-2007 13:26

Ik heb een Harlekijn gehad. Een geweldige meid was ze. Liep nooit aan een riem en luisterde echt heel perfect.

Ook wat betreft de vacht, ik heb er nooit een verschil in gemerkt. Een Harlekijn is heel zachtaardig, en gevoelig, wat ik meer vind dan bij deze drie dames.
orpa
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-07-2007 00:14

Bericht door orpa » 14-08-2007 23:23

dank voor de reacties!

Heb even gespiekt op de site van standingstrong - wat een ontzettend leuk zilver-grijs poedeltje! Wat een uitstraling!
Maar ik doe er beter aan even te wachten, hoe moeilijk ook. In de tussentijd zal ik de site van standing strong blijven volgen en ik hoop dat Tutti een heel mooi nest gaat krijgen. Kan ik kwijlend achter de pc zitten!
Canino
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-07-2007 02:36

Bericht door Canino » 18-08-2007 02:58

Hallo ??
Wil je nu wel of nu niet een dwergpoedel.??
Ik weet 2 nesten die dit jaar nog geboren worden als alles goed gaat beide zwarte dwergen en NIET van mij !!
Wel van hele nette fokkers die echt goed zijn.


[url=http://upload2.postimage.org/321677/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/321677/bos012_0006.jpg[/img][/url]
orpa
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-07-2007 00:14

Bericht door orpa » 20-08-2007 23:55

Ja, wat ik wil en wat verstandig is, dat zijn twee aparte zaken.
Voorlopig orienteer ik mij nog een tijdje, en kan intussen ook flink sparen. Want een stamboompoedel is duurder dan een stamboomstabij, dat weet ik inmiddels wel :lol:

geduld is een schone zaak, en een hond moet je nooit in een opwelling aanschaffen.
ik verheug me op wat komen gaat, maar dat hoeft echt niet vandaag in vervulling te gaan.
Plaats reactie