spijtig

Alles omtrent het fokken, vragen? Plaats het hier.
Plaats reactie
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

spijtig

Bericht door davy » 08-10-2007 15:32

spijtig dat niemand er blijkbaar iets van afweet :?
voor het fokken vind ik nochtans dat men niet voorzichtig genoeg kan zijn
:?:
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 10-10-2007 20:51

Davy,
Mag ik vragen waar je het over hebt? [quote]spijtig dat niemand er blijkbaar iets van afweet voor het fokken vind ik nochtans dat men niet voorzichtig genoeg kan zijn [/quote] Ik kan niet zo volgen. Kun je een beetje meer uitleg geven aub ?
Groetjes
Sacha
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 11-10-2007 14:40

ik had mijn vraag verwijderd...sorry!
Wel wij hebben drie koningspoedels reukes, en tot hiertoe heb ik nooit
aanvaard om een van hen als dekreu te gebruiken.
Nu vroeg men mij of ik mijn jongste poedel binnen zowat één jaar als dekreu zou willen laten gebruiken???? Hij zou dan zo'n 20 mnd hebben. Een puppyke van ons rakkertje zien we wel zitten
.Alhoewel anderzijds we niet zo happig zijn, want wat zijn de gevolgen.
Ik veronderstel dat een uitgebreid bloedonderzoek nodig is om te zien of alles ok is
Er werd ons aangeraden naar fokbeleid NL te zoeken en zien wat zij vooropstellen
De reden waarom we altijd geweigerd hebben is het volgende:
Verandert de hond niet in een [b]seksmaniak???? :? [/b]Kunnen we er nog mee[b] op training?[/b]Men heeft mij wel al eens geantwoord 'de hond weet tenminste waar de klepel hangt' en zou integendeel, met kennis van zaken, enkel geïnteresseerd zijn in loopse teven
Iemand ervaring ????
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Lieke
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-09-2007 20:52

Bericht door Lieke » 11-10-2007 15:28

Wel interessant om dit te weten.

Caine is, in onze ogen, een mooie witte poedel, en zijn vader is immers ook een dekreu, en een kleine van Caine zie ik ook wel zitten.

Dus ik ben nieuwsgierig naar deze antwoorden.

Groetjes Lieke
en een poot van Caine
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVLAco0][img]http://www.postimage.org/aVLAco0.jpg[/img][/url]
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 12-10-2007 00:03

ja Caine is een mooie poedel
Hoe oud is hij nu???
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Lieke
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-09-2007 20:52

Bericht door Lieke » 12-10-2007 00:30

Caine is geboren op 01-06-2007, dus hij is nu iets meer dan 4 maandjes oud.

Hij heeft een grote papa (schofthoogte 62.5 cm) en zijn oom heeft schofthoogte (64cm), dus ik verwacht dat hij ook wel groot zal worden. Zijn mama was niet zo groot, maar caine is duidelijk nog in de groei.

Zijn vader en oom waren zeer indrukwekkende hele zwarte grote poedels, waarvan zijn oom gekwalificeerd is voor de cruffts 2008.

Groetjes Lieke
en een poot van Caine (ik wil de huidige foto van hem klein hebben, maar dat lukt nog niet, hij is op deze foto nog maar 10 weken en de foto voor de deur is hij ds 4 mnd oud)
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 12-10-2007 09:09

Hai Lieke,
Wat een mooie hond ! En dat koppie van hem.....zo ontzettend schattig. Ik zou me kunnen voorstellen dat als hij je op een bepaalde manier aankijkt, dat je helemaal smelt.
Geniet maar van hem
Groetjes
Sacha
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 14-10-2007 06:51

[quote="davy"]ik had mijn vraag verwijderd...sorry!
Wel wij hebben drie koningspoedels reukes, en tot hiertoe heb ik nooit
aanvaard om een van hen als dekreu te gebruiken.
Nu vroeg men mij of ik mijn jongste poedel binnen zowat één jaar als dekreu zou willen laten gebruiken???? Hij zou dan zo'n 20 mnd hebben. Een puppyke van ons rakkertje zien we wel zitten
.Alhoewel anderzijds we niet zo happig zijn, want wat zijn de gevolgen.
Ik veronderstel dat een uitgebreid bloedonderzoek nodig is om te zien of alles ok is
Er werd ons aangeraden naar fokbeleid NL te zoeken en zien wat zij vooropstellen
De reden waarom we altijd geweigerd hebben is het volgende:
Verandert de hond niet in een [b]seksmaniak???? :? [/b]Kunnen we er nog mee[b] op training?[/b]Men heeft mij wel al eens geantwoord 'de hond weet tenminste waar de klepel hangt' en zou integendeel, met kennis van zaken, enkel geïnteresseerd zijn in loopse teven
Iemand ervaring ????[/quote]

Ik heb geen ervaring met dekreue (nog niet). Didge staat sinds kort op de dekreuen lijst van de rasvereniging, en hoop dat hij voor nakomelingen mag gaan zorgen.
De argumenten die jij opnoemt zijn veelgehoord. Maar ik denk niet altijd terecht.
Mijn mening is dat jij bepaalt wanneer en wat er gedekt word. Een hond hoort onder appel te staan, ook als het om hormonen gaat.
Ik heb vanaf dat Didge klein was, met loopse teven samen getraind, en vind ook dat een hond daar aan kan wennen. Nu hij ouder is, doe ik dit nog steeds. Oke, hij kijkt en ruikt wel even maar werkt er niet minder om.
De "sexmaniakken" komen (mijn inziens) voort bij mensen die zo iets hebben van, "laat het ze maar uitzoeken"!
En als het echte sexmaniakken zijn, die op alles en iedereen rijden, geen respect hebben voor alles en iedereen, is voor mij maar 1 optie, en dat is ballan eraf :oops:
Nijsluc
Berichten: 27
Lid geworden op: 10-06-2007 20:59

Bericht door Nijsluc » 14-10-2007 13:39

Oei Monique,

als uwe man dat leest krijgt hij bang zelle :D
"""""""""SUSKE""""""""""
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 14-10-2007 21:42

dank je Monique....tja ik wou eff de mening horen van iemand anders
Wel wij zijn pas in groep C ( voorbereidende groep voor het brevet)
van gehoorzaamheid met onze jongste
Op één na zijn onze poedels wel onder appel. De oudste en de dominanste (roedelleider)
is niet zo een gemakkelijke en durft al eens uit te vallen naar andere reuen of naar teefkes toelopen. Zelden maar toch nekeer :? en dat
houd ik onder controle door constant zeer aandachtig te zijn. t.t.z. dat ik nu de signalen herken Die is nochtans nooit als dekreu gebruikt
Wij zouden niet graag met de jongste dezelfde problemen krijgen, hij is een doodbrave, leuke rakker en dat willen we graag zo houden....
De ouders zijn ook een goed karakter en dat scheelt ook wel....
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Plaats reactie