een vraagje naar aanleiding van een discussie :D

Alles omtrent het fokken, vragen? Plaats het hier.
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 10-09-2007 17:44

Dat is echt ne flinke koningspoedel
Ons manneke van nu 8 mnd is ook al 61 cm en weegt ongeveer 23 kg
Zal hem nog nekeer moeten wegen...
Een kleine reu met grote teef :)
Maar als beide groot zijn, riskeer je dan niet nog grotere nakomelingen
:?:
Enfin? het is moeilijk dat fokken vind ik....
:roll:
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 10-09-2007 19:52

[quote="Anneke"]

Maar ik heb een grote teef die nu 10 maanden is, en zal daar geen kleine reu op willen. Heb op internet het stukje zitten lezen over een dekking waarvan de reu bijna niet op de teef kon komen. Tsja dan vraag ik me af waar zijn we mee bezig.
[/quote]

Hier geloof ik niet altijd zo in hoor :lol:
Honden zijn zoooo goed in voortplanting, ik heb echt van de gektste combinaties gehoord. Hier was eens een teef die nog niet echt klaar leek te zijn, dus baasje had haar hier naartoe genomen. Bleek ze dus dolgraag te willen, mijn reu...10x zo klein, vond haar harstikke interessant. Wat deed die teef? Die ging gewoon liggen en deed haar kontje wat omhoog, reken maar dat ze het voor elkaar kunnen krijgen hoor. Uiteraard hebben we zo gauw apart gedaan toen :wink:

En ook wel gehoord van reuen die zelf een verhoging gingen opzoeken...

En wat versta jij onder grote poedels? Ze moeten natuurlijk niet groter worden dan wat in de rasstandaard staat. Ik vind koningspoedels prachtig, maar ze moeten niet TE groot en vooral niet TE grof worden.. Maar dat is mijn mening.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 10-09-2007 20:04

Ze is nu 62 cm en 10 maanden oud de andere van 10 maanden is echt een stuk kleiner. Onderlaatst was ik bij een bijeenkomst van de poedels en een duitse fokker bleef bieden tot mijn grote ongenoegen. Als je om je heen kijkt is er een groot verschil in de koningspoedel wat hoogte betreft.

En ik weet ieder vind zijn hond het mooist. Maar een grote koningspoedel mag van mij ook echt groot zijn.

Als ik dit schrijf schiet ik weer in de lach.

Toen ik getrouwd was zei mijn man ooit eens. Oke er mag een hond bij, maar niet hoger dan de tafel. Laat hem nu niet zeggen welke tafel hij bedoelde. De salontafel of een eethoek tafel. En ja je raad het al, ze werd groter dan de salontafel.
Plaats reactie