leuk model ?

Poedels in model!
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

leuk model ?

Bericht door Jamie & Ayla » 02-07-2007 00:55

weet iemand nog een leuk zomer model voor mn poedels ?? zomer = kort dus bestand tegen water/zwemmen :wink: :roll: ... ik hoop dat jullie iets leuks weten, ben zo langzamerhand beetje a-creatief geloof ik :shock: ... en weinig tijd :( .
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: leuk model ?

Bericht door Monique » 02-07-2007 06:19

[quote="Jamie & Ayla"]weet iemand nog een leuk zomer model voor mn poedels ?? zomer = kort dus bestand tegen water/zwemmen :wink: :roll: ... ik hoop dat jullie iets leuks weten, ben zo langzamerhand beetje a-creatief geloof ik :shock: ... en weinig tijd :( .[/quote]

Tja je kunt met de poedel zoveel kanten op. Vienna doe ik altijd jeugdmodel (9mm), met korte oren en korte staart.
Ik heb haar ook ooit in het karekul model gezet (variant Terrierlook) en dit was ook erg leuk. Alleen het nadeel was, dat ze een baard(je) houden en dit niet handig was met water slobberen
Hoe heb je ze nu geknipt?
Alles kort (poten, lijf alleen kuifje lang) vind ik persoonlijk niet zo mooi :cry:
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 02-07-2007 09:03

Ik doe Jip altijd vrij kort en zonder kale tenen of wat dan ook. Neusje scheer ik wel maar dan met 3 mm (hoewel ik dat nu denk ik langer ga doen). Maar ik ben dus helemaal niet van de kapsels met bolletjes ofzo :oops:
Zo is ze nu:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... G_6171.jpg[/img]

Maar ik wil haar vanmiddag weer gaan trimmen (ga bijna op vakantie en anders is het veeeel te lang als ik terug kom :lol: ). Dus dan is het weer lekker strak :wink:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Re: leuk model ?

Bericht door Jamie & Ayla » 02-07-2007 13:21

[quote="Monique"]Tja je kunt met de poedel zoveel kanten op. Vienna doe ik altijd jeugdmodel (9mm), met korte oren en korte staart.
Ik heb haar ook ooit in het karekul model gezet (variant Terrierlook) en dit was ook erg leuk. Alleen het nadeel was, dat ze een baard(je) houden en dit niet handig was met water slobberen
Hoe heb je ze nu geknipt?
Alles kort (poten, lijf alleen kuifje lang) vind ik persoonlijk niet zo mooi :cry:[/quote]

Op dit moment is het vrij lang. Tenminste, Ayla (pup) heeft denk ik puppymodel ofzo (ik weet niet hoe het heet en ik wijk altijd af geloof ik van hoe het moet :lol: 8) ). Bij haar is het overal vrij lang, voetjes waren kaal maar moet weer gedaan worden. Snuitje doe ik altijd op de 2 mm. Ik vind baardjes niet zo mooi :shock: ... Jamie is het eerste jaar als uh zo met snor en zo geknipt :roll: . Toen vond ik dat mooi nu niet meer lol.

Maar Jamie heeft op dit moment wel veel haar; wat ik altijd deed was dit:
kuif, snuitje 2 mm, lijf 5 mm, poten langer en knippen (niet scheren), voetjes 1 mm, staart met pluim oid. Maar met de 5 istie wel heeel kort :shock: .

Van Ayla heb ik nog foto's van vrijdag. Monique heb je ook foto's van Vienna in die modellen? zou ik wel leuk vinden :)
Merel
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-06-2007 13:58

Bericht door Merel » 02-07-2007 14:15

ik vind ze mooi!! (zo zonder echt een bolletjes model)

:mrgreen:
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 02-07-2007 14:56

Ik vind jeugdmodel met korte oren/staart ook erg pittig staan. Maar als ik dan naar Pip haar prachtige oren kijk, kan ik mij niet voorstellen dat ik het er ooit af zou durven halen :lol: Lange oren staat wel schattig :wink: Pas zag ik een leuke website waarbij allerlei modellen omschreven werden, met plaatjes erbij, wou het nu net opzoeken maar de site doet het niet meer :( Ik heb het pas wel meteen uitgeprint, mocht ik het ooit nodig hebben hoef ik het dus niet op i-net op te zoeken :wink:

Ik zou iig niet helemaal kort doen(sommige willen 3mm mee ! van top tot teen), moet wel beetje poedel blijven :)
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 02-07-2007 15:13

[quote="Jippie"]Ik zou iig niet helemaal kort doen(sommige willen 3mm mee ! van top tot teen), moet wel beetje poedel blijven :)[/quote]

3 mm ?? :shock: :shock: :shock: :shock: nee zou ik nooit doen !! ik vind 5 mm voor mn reu al zo kort; maar die heeft tenminste 'body' (spieren enzo, en een geweldig kontje LOL- echt hoor :roll: ) Oren helemaal kort durf ik ooknie denk ik ...weenie weenie :( . Mijn reu heeft wel altijd semi-bolletjs aan de achterpoten, tzijn sokken geen bollen ... eigenlijk gewoon wat meer haar aan de enkels dan erboven :shock: . Anders ziet het er niet uit :shock: :lol: . Jammer dat die site eruit ligt, khad die wel willen zien :D
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 02-07-2007 15:19

Ja echt, dat hondje van die 3mm komt in de trimsalon waar ik stage loop. Die komt dan echt leuk binnen lopen, even uitborstelen, wassen/fohnen en even wat bijknippen en het zou net leuk zijn. Maar nee, die meneer wil zijn poedel mega kort. Een tijd terug kwam ik hem tegen in het bos, 2 poedels heeft hij. Hij zag Pip, en zij...jeetje...dat is een haar ! Hij vond dat zelf niks, ivm kammen enzo. Nu is Pip natuurlijk extreem, maar een leuk model is best te doen qua onderhoud, zeker als het lijf wel lekker kort is :wink:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 02-07-2007 17:17

[quote="Jippie"]Ja echt, dat hondje van die 3mm komt in de trimsalon waar ik stage loop. Die komt dan echt leuk binnen lopen, even uitborstelen, wassen/fohnen en even wat bijknippen en het zou net leuk zijn. Maar nee, die meneer wil zijn poedel mega kort. Een tijd terug kwam ik hem tegen in het bos, 2 poedels heeft hij. Hij zag Pip, en zij...jeetje...dat is een haar ! Hij vond dat zelf niks, ivm kammen enzo. Nu is Pip natuurlijk extreem, maar een leuk model is best te doen qua onderhoud, zeker als het lijf wel lekker kort is :wink:[/quote]

De meeste poedels wat ik hier krijg om te knippen moet allemaal "lekker kort". Teveel onderhoud denk ik. Als mensen Vienna zien, willen ze het ook ZO, maar als ik dan zeg/vraag dat ze wel moeten borstelen staan ze je aan te kijken zo van, maar dat is me te veel werk.....dus doe maar lekker kort!!! :cry:
Ik zal eens kijken of ik foto's van Vienna in karekul model heb. Was wel vanuit de tijd dat ik nog geen digitale camera had, en nog niet zo thuis was op internet. Maar ik zal mijn best gaan doen. Ga nu eerst lekker met de honden wandelen en trainen :)
Plaats reactie