Problemen na bezoek trimsalon

Poedels in model!
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Problemen na bezoek trimsalon

Bericht door Sacha » 13-08-2007 21:25

Hallo iedereen,

Vandaag zijn onze hondjes (border collie en dwergpoedel) een bezoekje gaan brengen naar de trimsalon. Het was de tweede keer dat we hier kwamen. Hiervoor waren we altijd bij iemand waar het perfekt ging, nooit problemen gehad en Jazz, ons poedeltje, ging er ook graag naar toe. Helaas is dit mevrouwtje gestopt met haar trimsalon en ja dan moet je uitwijken naar een ander.

Jazzje heeft een korte coupe, overal dezelfde lengte, behalve de oortjes hier is het haar iets langer, niet veel, maar wel iets. De rest van haar lichaam is heel kort, zelf zo kort dat de huid helemaal rood uitgeslagen is, ook bij de liezen, daar is het echt knalrood. Ik vond het al zo raar dat toen Jazz thuiskwam dat ze meteen in haar mandje ging liggen, meestal gaat ze lekker gek door het huis rennen. Ik ben zelf een aloe-vera-gek, en heb haar ingespoten met aloe veterinary spray en haar daarna ingesmeerd met aloe gelly (dit verkoeld en laat de roodheid afnemen). Hierna was het een totaal ander beestje....inderdaad kregen we de 5 gekke minuutjes (ze was vrolijk). Ik ben blij dat ik de klachten wat heb kunnen verlichten met de aloe vera.

Hebben jullie zo iets al meegemaakt na een knipbezoek ?

Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Re: Problemen na bezoek trimsalon

Bericht door Anneke » 13-08-2007 23:39

Waarschijnlijk is ze gewassen met een shampo waar zij dus niet tegen kan. Ook kan dit optreden als je hond niet gewend is om in een droogcabine gedroogt te worden.

Als ik jou was zou ik bij de volgende trimbeurt dit overleggen en anders je eigen shampo meenemen.
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 14-08-2007 06:42

ik zou de trimster zeker op de hoogte brengen. ik ben zelf trimster en stel het zelf heel erg op prijs als er iets niet goed is gegaan., dat mensen mij dit zeggen. Het kan zijn dat ze te kort is geschoren. Vooral in de liezen maak je dit bij sommigen nogal eens mee.
Of dat de tondeuse te warm is geweest (scheerbrand). Als een goede hondenshampoo word gebruikt, kan ik mij niet voorstellen dat er irritatie optreed!
Succes
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 14-08-2007 11:41

Wel terug gaan hoor ! Is fijn voor de trimster als ze dat weet.
Ik dacht ook al meteen aan een te warme scheerkop, zeker als ze zo kort is geschoren zit je erg dicht op de huid.

Gelukkig dat het na de aloe vera beter ging, ik heb ook een aloe vera plant. En toen ik eens mega verbrand was heb ik dat helemaal op me gesmeerd, heerlijk verkoelend !
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 14-08-2007 19:37

Nog even iets leuks :twisted: , dus niet. Nu hebben de honden ook nog "onuitgenodigde gasten" : vlooien. Ze zijn nog nooit met vlooien thuisgekomen na een trimbezoek. Dit was echt een kl*te dag :twisted: Heel de dag bezig geweest met alles (het huis en de auto) schoon te "dettollen", te wassen, te "tea trea"-en en te "lavendellen". Nog even kontakt opgenomen met de DA, die adviseerde om Jazzje te wassen met lauw water en daarna in te poederen met mentholpoeder. Dat hielp gelukkig wel, ze kan weer normaler functioneren.

Ik heb nog gebeld naar de hondenkapsalon..........helaas ze was er niet. Misschien maar goed ook want ik was :evil: :evil: :evil: Morgen probeer ik weer.

Groetjes
Sacha
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 15-08-2007 06:18

[quote="Sacha"]Nog even iets leuks :twisted: , dus niet. Nu hebben de honden ook nog "onuitgenodigde gasten" : vlooien. Ze zijn nog nooit met vlooien thuisgekomen na een trimbezoek. Dit was echt een kl*te dag :twisted: Heel de dag bezig geweest met alles (het huis en de auto) schoon te "dettollen", te wassen, te "tea trea"-en en te "lavendellen". Nog even kontakt opgenomen met de DA, die adviseerde om Jazzje te wassen met lauw water en daarna in te poederen met mentholpoeder. Dat hielp gelukkig wel, ze kan weer normaler functioneren.

Ik heb nog gebeld naar de hondenkapsalon..........helaas ze was er niet. Misschien maar goed ook want ik was :evil: :evil: :evil: Morgen probeer ik weer.

Groetjes
Sacha[/quote]

Zeker na dat er heen gaan, hoor!!
Was ze aangesloten bij de ABHB?
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 15-08-2007 15:08

Hai Monique,

Ja ze is aangesloten bij de ABHB. Vandaag was ze weer moeilijk te bereiken dan maar een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.

Groetjes
Sacha
Sacha
Berichten: 85
Lid geworden op: 25-07-2007 07:59

Bericht door Sacha » 17-08-2007 10:31

Hallo iedereen,

Ik heb kontakt gehad met de hondentrimsalon. Ik kreeg een hele discussie over me heen, dat het normaal was dat er in elke hondentrimsalon vlooien waren. :shock: :shock: En dat zij er niets aan kon doen, dat men een hond met vlooien bracht. Op mijn antwoord dat ze dan de honden gescheiden kon neerzetten, werd een beetje weggelachen. Uiteindelijk ging ze toch de onkosten betalen die ik bij de dierenarts heb moeten maken. Het was de tweede keer dat de honden daar geweest zijn, en eigenlijk kwam het er op neer dat het vorige keer toch goed was gegaan, dus wat is het probleem dan.

Hoe vinden jullie deze gang van zaken ?

Groetjes
Sacha
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 17-08-2007 11:32

Ppffttt wat een toestanden allemaal.

Kijk als je met honden werkt, verwacht ik ook van de baasjes dat ze hun hond schoon en vlo vrij brengen. Er zijn hele goede middelens op de markt die je tot een uur voor trimmen op de hond extra kan toepassen, en de trimsalon ook weet dat je er alles aan gedaan hebt.

Dat er een vlo aanwezig kan zijn oke, maar ga niet zeggen dat het hoort. Want ook een trimsalon houder heb geleerd haar salon schoon te houden.

Ik vind het wel netjes dat ze de DA kosten voor zich op neemt. Dat doet ze niet voor niets. Ze wil haar naam ook hoog houden. Want mond op mond reclame gaat snel hoor. En zeker negatieve.

Je hebt het goed aangepakt en neem van mij aan dat ze de trimsalon goed aangepakt heb nu. Want een schone zaak en lekker even spuiten tegen vlooien aan het eind van de dag beteken toch echt niets.
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 17-08-2007 11:34

En een hond gescheiden neerzetten help niet hoor. Een vlooi kan immers hoog en snel springen en door elk kiertje heen.

Als zij weet dat er een hond met vlooien in haar zaak zijn geweest, moet zij iedere hond die op deze dag kom even behandelen.
Plaats reactie