Roos?

Huid en vacht.
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Roos?

Bericht door Jamie & Ayla » 15-06-2007 21:20

Ik weet niet of dit nou bij poedels hoort? of dat ik actie moet ondernemen in voeding of ????. Ayla heeft al vanaf dat ik haar ging ophalen een soort 'roos' , huidschilfertjes die loslaten. Gelukkig heeft ze geen jeuk ervan ofzo !. Ik heb dit al aan de DA gevraagd, die zegt dat alle honden in onze wijk dit hebben ivm de droogte in de huizen (nieuwbouwwijk :shock: ??). Maar komt het dan dat het me meer opvalt omdat Ayla zwart is?? Want bij Jamie (grijs) zie ik niks, ook niet als ik hem bestudeer... :? . Ayla wordt niet overdreven gewassen (zeg maar eerder niet - mss is dat dan het probleem?). Verder heeft ze geen lich. problemen oid het is alleen dat die schilfertjes me zo opvallen. Hebben jullie honden dit nou ook? :?:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: Roos?

Bericht door Monique » 16-06-2007 10:11

[quote="Jamie & Ayla"]Ik weet niet of dit nou bij poedels hoort? of dat ik actie moet ondernemen in voeding of ????. Ayla heeft al vanaf dat ik haar ging ophalen een soort 'roos' , huidschilfertjes die loslaten. Gelukkig heeft ze geen jeuk ervan ofzo !. Ik heb dit al aan de DA gevraagd, die zegt dat alle honden in onze wijk dit hebben ivm de droogte in de huizen (nieuwbouwwijk :shock: ??). Maar komt het dan dat het me meer opvalt omdat Ayla zwart is?? Want bij Jamie (grijs) zie ik niks, ook niet als ik hem bestudeer... :? . Ayla wordt niet overdreven gewassen (zeg maar eerder niet - mss is dat dan het probleem?). Verder heeft ze geen lich. problemen oid het is alleen dat die schilfertjes me zo opvallen. Hebben jullie honden dit nou ook? :?:[/quote]

Wat voer je?
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 16-06-2007 19:33

Hmm nee hier niet echt last van, mijn podenco had het wel eens heel erg. Ook veel jeuk daarbij, ben toen dus op versvlees over gegaan...en het is wel minder, maar echt helemaal weg niet. Ze glanst wel en zit goed in haar vel, mooie huid, dus het zal wel bij haar horen :roll: En het valt ook niet op hoor...
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Re: Roos?

Bericht door Jamie & Ayla » 16-06-2007 21:07

[quote="Monique"]
Wat voer je?[/quote]

Carnibest, kvv dus ... barfen is voor mij niet haalbaar.

@Jippie: Ayla zit verder prima 'in haar vel', is lekker actief, zeker niet sloom oid, de vacht glimt en is mooi zwart ... alleen die schilfertjes?. ...
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 16-06-2007 22:07

Zou het ook niet weten, misschien droge huid?
Bij mijn Quapa valt het wel op dat haar huid zowieso gevoeliger is, ook wel snel droog, gauw rode vlekjes op de buik als ze door water/zand gerend heeft, gauw wondjes, gauw jeuk... ze heeft ook wel een lichte vlooienallergie geloof ik. Maar ook bij haar verder niks te zien dus.
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 17-06-2007 01:23

wat ik wel merk, is dat ze snel jeuk aan haar oortjes heeft. Ze heeft veel eerder last van de haartjes enzo in dr oren, ik pluk die er nu al veel eerder uit omdat ze al heel gauw begint te krabben. Ze heeft dan ook al gelijk verlichting. Jamie heeft dat veel minder. Maar ja de ene hond is ook de ander natuurlijk niet lol. :roll:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 17-06-2007 05:10

misschien kun je eens proberen haar wat rauwe vis bij te voeren (panharing, zalm, makreel, o.i.d). Of een paar keer per week een visoliecapsule :roll:
Of eens een "opschoonkuurtje", denk aan groene leem, chlorella, drainage compositum
Succes :D
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 17-06-2007 14:02

ok naar de visboer dus :shock: ... maar het mag ook uit blik (op olijfolie of water - niet zonnebloemolie) zijn he? ...... zalm en makreel ken ik nog wel maar panharing???? ... LOL ... ik ben zelf niet zo visserig ... enneh
ik heb geen idee wat groene leem, chlorella en dat andere is??? moet ze dat eten ?????? ik zal het eens intiepen in google LOL . ik ben nl ook blonT hahaha :roll: .
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 18-06-2007 06:10

[quote="Jamie & Ayla"]ok naar de visboer dus :shock: ... maar het mag ook uit blik (op olijfolie of water - niet zonnebloemolie) zijn he? ...... zalm en makreel ken ik nog wel maar panharing???? ... LOL ... ik ben zelf niet zo visserig ... enneh
ik heb geen idee wat groene leem, chlorella en dat andere is??? moet ze dat eten ?????? ik zal het eens intiepen in google LOL . ik ben nl ook blonT hahaha :roll: .[/quote]

Je kunt ook vis uit blik nemen (waterbasis), maar dit is en blijft bewerkt. Ik ga dus altijd voor vers. Tja panharing, zo bestel ik het bij de visboer. Is gewoon haring, met kop en orgaan er nog op/aan. Dus niet klaargemaakt voor de consument.
Voor info over chlorella: http://www.chlorella-alg.com/
groene leem kun je krijgen bij de natuurwinkel (inwendig gebruik)
deze: http://www.aromavera.nl/claynl.html
of die van vertargil. Is allebei goed. Je doet dit gewoon door het eten. ik geef ze hier altijd 2 keer per jaar een kuurtje (2 weken iedere dag) groene leem. Ik geef ze ook wel groene leem als ze bijv. eens aan de diarree zijn.
Groene leem voor uitwendig gebruik kun je ook voor schaafwondjes o.i.d gebruiken.
Drainage compositum: http://www.puurnatuur.nl/puurnatuur.html (kijk even bij de producten van de groene os) hier krijg je er een duidelijke beschrijving van
Succes :D
Anneke
Net geboren
Net geboren
Berichten: 211
Lid geworden op: 08-08-2007 13:45

Bericht door Anneke » 09-08-2007 00:04

Gewoon wat schapenvet door het eten erbij doen. Werk echt wonderlijk.

Kan je in vele dierenzaken krijgen.
Plaats reactie