tanden poetsen.

Huid en vacht.
Plaats reactie
jeanine
Berichten: 43
Lid geworden op: 09-06-2007 18:16

tanden poetsen.

Bericht door jeanine » 13-06-2007 20:07

poetsen jullie t gebit van je hond(en).
ik heb t nooit gedaan en achteraf wel spijt van :)
want nu krijg ik t niet voorelkaar,wat logisch
is ze zijn t niet gewent.mandy is 4 jaar nu en
haar gebit moet nodig schoongemaakt wordendus binnenkort maar een afspraak maken bij de dierenarts.tom is nu 3 jaar en zijn gebit is nog redelijk schoon. :wink:
http//s193.photobucket.com/albums/z78/jeanine_039/?action=view&current=DSC00283.jpg
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 13-06-2007 21:37

Verse vleesbotten geven kan ook helpen om tandplak/steen te verwijderen, bijv, kippenkarkassen of hazenruggetjes. Voor meer info zou je eens op [url]www.barfplaats.nl[/url] moeten kijken.

Maar nooooit gekookte botten geven, alleen vers(rauw dus).
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 14-06-2007 11:51

Hier worden de tanden niet gepoetst. Gezonde verse (rauwe) voeding zijn hier de natuurlijke tandenborstels :D
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 14-06-2007 13:10

Ja hier ook, echt geweldig om te zien dat een hazenruggetje wonderen heeft verricht bij de tandjes/kiezjes van mijn chinees. Het brak allemaal los dat tandsteen. En daarbij is het ook harstikke lekker voor ze :wink:
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 14-06-2007 20:55

[quote="Jippie"]Ja hier ook, echt geweldig om te zien dat een hazenruggetje wonderen heeft verricht bij de tandjes/kiezjes van mijn chinees. Het brak allemaal los dat tandsteen. En daarbij is het ook harstikke lekker voor ze :wink:[/quote]
Hmm moet ik dat eens gaan proberen. Jip heeft al best wat tandplak helaas :( Verder nog meer botten die goed zijn voor de tanden?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Bericht door Jippie » 14-06-2007 23:49

[quote="Lysette"][quote="Jippie"]Ja hier ook, echt geweldig om te zien dat een hazenruggetje wonderen heeft verricht bij de tandjes/kiezjes van mijn chinees. Het brak allemaal los dat tandsteen. En daarbij is het ook harstikke lekker voor ze :wink:[/quote]
Hmm moet ik dat eens gaan proberen. Jip heeft al best wat tandplak helaas :( Verder nog meer botten die goed zijn voor de tanden?[/quote]

Dat is wel al snel ja, zou ik al lekker laten kluiven...ik krab het er trouwens ook wel eens met mijn nagel af als ze bij me zitten :lol:

Eendennekken, kippenkarkassen, konijnruggetjes....misschien weet Monique nog wel meer, die barft helemaal dus heeft er vast en zeker meer verstand van :wink:
Jamie & Ayla
Net geboren
Net geboren
Berichten: 150
Lid geworden op: 13-06-2007 23:53

Bericht door Jamie & Ayla » 15-06-2007 01:17

wow SUPER dat er mensen met poedels BARFen !!!! als ik dit mijn vriendin vertel die valt van dr stoel hahahah !!!!! :roll: :lol: . Ik barf niet maar geef wel kvv (kompleet vers vlees/voer). Carnibest krijgen die van mij in verschillende varianten, afgewisseld met vuile pens en vis. Beiden doen ze er een moord voor LOL. Jamie met wie ik veel eet problemen heb gehad, eet sinds de carnibest prima. Hij heeft iets tandsteen wat ik nog eraf moet krabben maar verder is het prima :). Ayla is pas 6,5 mnd. Maar ik ga idd niet tandenpoetsen, het gaat zo heel goed. Ik heb het weleens geprobeerd: LOL niet dus lukt niet !!!!! niet pas na 3 jaar zucht. :shock: :lol: . Ja hij eet de tandpasta op haha. :wink:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 15-06-2007 06:37

[quote="Lysette"][quote="Jippie"]Ja hier ook, echt geweldig om te zien dat een hazenruggetje wonderen heeft verricht bij de tandjes/kiezjes van mijn chinees. Het brak allemaal los dat tandsteen. En daarbij is het ook harstikke lekker voor ze :wink:[/quote]
Hmm moet ik dat eens gaan proberen. Jip heeft al best wat tandplak helaas :( Verder nog meer botten die goed zijn voor de tanden?[/quote]

Zou maar niet "zo" een hazerug, o.i.d geven als je hond niet gewend is om botten te eten. Lees e.e.a eens na op Barfplaats (www.barfplaats.nl)
Beginnersbotten zijn kippenek, kipkarkas, kippepoot, eendenek, eendkarkas.
Meer weten???? misschien via "voeding"
Lysette
Net geboren
Net geboren
Berichten: 235
Lid geworden op: 09-06-2007 16:52

Bericht door Lysette » 15-06-2007 08:53

[quote="Monique"][quote="Lysette"][quote="Jippie"]Ja hier ook, echt geweldig om te zien dat een hazenruggetje wonderen heeft verricht bij de tandjes/kiezjes van mijn chinees. Het brak allemaal los dat tandsteen. En daarbij is het ook harstikke lekker voor ze :wink:[/quote]
Hmm moet ik dat eens gaan proberen. Jip heeft al best wat tandplak helaas :( Verder nog meer botten die goed zijn voor de tanden?[/quote]

Zou maar niet "zo" een hazerug, o.i.d geven als je hond niet gewend is om botten te eten. Lees e.e.a eens na op Barfplaats (www.barfplaats.nl)
Beginnersbotten zijn kippenek, kipkarkas, kippepoot, eendenek, eendkarkas.
Meer weten???? misschien via "voeding"[/quote]
Ik geef ze wel eens een kippenvleugel en dat gaat wel prima. Maar kipkarkassen wil ik ook gaan bestellen. Zal ook eens kijken naar die andere dingen.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v180/ ... dtek-2.jpg[/img]
In liefdevolle herinnering; Floor & Job
Plaats reactie