Wassen en shampoo

Huid en vacht.
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Wassen en shampoo

Bericht door Jippie » 08-08-2007 17:29

Welke shampoo gebruiken jullie voor je poedel?
En hoevaak gaat je poedel in bad?

Ik was met Chris Christensen, maar ik heb nu ook een nieuwe shampoo besteld. VELLUS! Schijnt heel goed te zijn. Ben erg benieuwd.
Pip moet eigelijk wel elke 2 weken in bad, maar soms schiet het er -zeker als ik geen shows heb- bij in. Gister weer na een maand gewassen, dan is ze weer zo lekker fris en schoon :wink: Om te knuffelen !
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: Wassen en shampoo

Bericht door Monique » 09-08-2007 09:31

[quote="Jippie"]Welke shampoo gebruiken jullie voor je poedel?
En hoevaak gaat je poedel in bad?

Ik was met Chris Christensen, maar ik heb nu ook een nieuwe shampoo besteld. VELLUS! Schijnt heel goed te zijn. Ben erg benieuwd.
Pip moet eigelijk wel elke 2 weken in bad, maar soms schiet het er -zeker als ik geen shows heb- bij in. Gister weer na een maand gewassen, dan is ze weer zo lekker fris en schoon :wink: Om te knuffelen ![/quote]

Ik gebruik de huis shampoo van OKDV voor Vienna, die ik ook in de trimsalon gebruik. Ik was haar ongeveer 1 keer de 8 weken. Voor Bibi gebruikte ik Zynadog, en zij moest vaker in bad omdat ze wit was, maar vaker zwart/grijs :oops:
Jippie
Site Admin
Site Admin
Berichten: 310
Lid geworden op: 03-05-2007 21:08

Re: Wassen en shampoo

Bericht door Jippie » 09-08-2007 11:02

[quote="Monique"][quote="Jippie"]Welke shampoo gebruiken jullie voor je poedel?
En hoevaak gaat je poedel in bad?

Ik was met Chris Christensen, maar ik heb nu ook een nieuwe shampoo besteld. VELLUS! Schijnt heel goed te zijn. Ben erg benieuwd.
Pip moet eigelijk wel elke 2 weken in bad, maar soms schiet het er -zeker als ik geen shows heb- bij in. Gister weer na een maand gewassen, dan is ze weer zo lekker fris en schoon :wink: Om te knuffelen ![/quote]

Ik gebruik de huis shampoo van OKDV voor Vienna, die ik ook in de trimsalon gebruik. Ik was haar ongeveer 1 keer de 8 weken. Voor Bibi gebruikte ik Zynadog, en zij moest vaker in bad omdat ze wit was, maar vaker zwart/grijs :oops:[/quote]

haha dat is wel een nadeel met een witte poedel, ben benieuwd hoe ranzig Pip zou zijn als ze dus wit was.. Nu zie ik het niet :lol:
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Re: Wassen en shampoo

Bericht door Monique » 09-08-2007 17:04

[quote="Jippie"][quote="Monique"][quote="Jippie"]Welke shampoo gebruiken jullie voor je poedel?
En hoevaak gaat je poedel in bad?

Ik was met Chris Christensen, maar ik heb nu ook een nieuwe shampoo besteld. VELLUS! Schijnt heel goed te zijn. Ben erg benieuwd.
Pip moet eigelijk wel elke 2 weken in bad, maar soms schiet het er -zeker als ik geen shows heb- bij in. Gister weer na een maand gewassen, dan is ze weer zo lekker fris en schoon :wink: Om te knuffelen ![/quote]

Ik gebruik de huis shampoo van OKDV voor Vienna, die ik ook in de trimsalon gebruik. Ik was haar ongeveer 1 keer de 8 weken. Voor Bibi gebruikte ik Zynadog, en zij moest vaker in bad omdat ze wit was, maar vaker zwart/grijs :oops:[/quote]

haha dat is wel een nadeel met een witte poedel, ben benieuwd hoe ranzig Pip zou zijn als ze dus wit was.. Nu zie ik het niet :lol:[/quote]

Maar je voelt het wel :(
Tenminste Vienna voelt na 8 weken behoorlijk ranzig aan :lol:
davy
Net geboren
Net geboren
Berichten: 220
Lid geworden op: 18-06-2007 00:13

Bericht door davy » 17-08-2007 21:57

idd je voelt het wel... Wit, zwart of bruin, ze gaan in bad ongeveer om de 8/ 10 weken.
In de zomer wat vlugger dan in de winter.
Pas gewassen ziet de witte er natuurlijk sneeuwwit uit. En voelen ze allemaal zo zacht aan en ruiken lekker mmm
Maar met borstelen houden we onze witte wel min of meer wit :roll:
We gebruiken voor het ogenblik vooral Jean Peau
wandelen en sporten met mijn honden,
zolang het maar leuk is

[img]http://img.photobucket.com/albums/v337/ ... Image3.jpg[/img]
Canino
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-07-2007 02:36

Bericht door Canino » 18-08-2007 02:48

Hallo.
Ik gebruik Oskar de Vries de medicinale sjampoo al jaren.

Maar ik was de kleine reu (zwart) om de 2 weken en de zwarte middenslag van bijna 10 om de 4 weken en knippen ook natuurlijk.


[url=http://upload2.postimage.org/321632/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/321632/zomaar008.jpg[/img][/url]
Nijsluc
Berichten: 27
Lid geworden op: 10-06-2007 20:59

Föhn of waterblazer

Bericht door Nijsluc » 24-08-2007 16:52

Gebruiken jullie na het wassen een föhn of waterblazer ?

Ik gebruik steeds de metro waterblazer omdat dan het geknipte model mooi tot zijn recht komt .


:lol:
"""""""""SUSKE""""""""""
Canino
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-07-2007 02:36

Bericht door Canino » 24-08-2007 20:51

Voor de .ene een waterblazer en voor de kleine een gewone föhn want die is bang voor de herrie.

[url=http://upload2.postimage.org/427798/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/427798/1Ju ... ken014.jpg[/img][/url]
Sietje
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-08-2007 20:04

Re: Wassen en shampoo

Bericht door Sietje » 24-08-2007 21:08

[quote="Jippie"]Welke shampoo gebruiken jullie voor je poedel?
En hoevaak gaat je poedel in bad?

Ik was met Chris Christensen, maar ik heb nu ook een nieuwe shampoo besteld. VELLUS! Schijnt heel goed te zijn. Ben erg benieuwd.
Pip moet eigelijk wel elke 2 weken in bad, maar soms schiet het er -zeker als ik geen shows heb- bij in. Gister weer na een maand gewassen, dan is ze weer zo lekker fris en schoon :wink: Om te knuffelen ![/quote]

Hoi!
Ik gebruik de shampoo's van JP Héry want die ruiken toch lekker......! Voor de witte Intense Blanc en voor de abricoos Intense Abricot. Als ze erg vuil zijn was ik ze eerst nog voor met de Proteïne shampoo van hetzelfde merk. Mijn witte poedel is een echt varkentje, dus bij haar moet dat eigenlijk altijd wel! Daarna gebruik ik dan de balsem Caresse Volume, daar krijgen ze dus een mooie volumineuze haardos van en bovendien blijven ze dan heel lang makkelijk te borstelen/kammen. Ze gaan ongeveer om de zes tot acht weken in bad, ligt eraan hoe lang hun vacht is. Tussendoor maar steeds de opgedroogde modder er uitborstelen, anders kan Sita elke dag wel in bad.....!

[url=http://upload2.postimage.org/427993/photo_hosting.html][img]http://upload2.postimage.org/427993/Varkentje2.jpg[/img][/url]
Monique
Net geboren
Net geboren
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-06-2007 13:03

Bericht door Monique » 24-08-2007 22:13

[quote="davy"]idd je voelt het wel... Wit, zwart of bruin, ze gaan in bad ongeveer om de 8/ 10 weken.
In de zomer wat vlugger dan in de winter.
Pas gewassen ziet de witte er natuurlijk sneeuwwit uit. En voelen ze allemaal zo zacht aan en ruiken lekker mmm
Maar met borstelen houden we onze witte wel min of meer wit :roll:
We gebruiken voor het ogenblik vooral Jean Peau[/quote]

en hoe ziet jouw witte er uit als ze in de sneeuw loopt??
Keek ik altijd van op als mijn overleden witte poedel in de sneeuw liep :shock:
Plaats reactie